Публікація: Концепція процесуально-методологічної взаємодії аналогії та моделювання в системі науково-професійної підготовки сучасного освітянина
Вантажиться...
Дата
Автори
Бондар, Володимир Іванович
Назва журналу
ISSN журналу
Назва тому
Видавець
Анотація
У статті розглянуто проблему диференційованого та інтегрованого використання методів наукового й освітнього пізнання нового знання в педагогіці та інших соціально-гуманітарних дисциплін. Зокрема, йдеться про такі методи, як моделювання, аналогія і порівняння. Проблема втім, що по-перше, вони не завжди виконують прогностичну функцію в життєдіяльності людини; по-друге, утруднюється, а іноді й не уможливлюється їх інтегроване переосмислення з наукового пошуку нового в умови освітньо-навчальної діяльності; по-третє, майбутні педагоги не навчаються перетворювати метод аналогії в прийоми методу моделювання чи порівняння, і навпаки, залежно від освітніх функцій, які їм приписуються.
The article considers the problem of differentiated and integrated use of methods of scientific and educational knowledge of new knowledge in pedagogy and other socio-humanitarian disciplines. In particular, we are talking about such methods as modeling, analogy and comparison. The problem, however, is that, first, they do not always perform a prognostic function in human life; secondly, their integrated rethinking from the scientific search for the new to the conditions of educational activity is difficult, and sometimes not possible; third, future pedagogues do not learn to turn the method of analogy into techniques of modeling or comparison, and vice versa, depending on the educational functions assigned to them.
The article considers the problem of differentiated and integrated use of methods of scientific and educational knowledge of new knowledge in pedagogy and other socio-humanitarian disciplines. In particular, we are talking about such methods as modeling, analogy and comparison. The problem, however, is that, first, they do not always perform a prognostic function in human life; secondly, their integrated rethinking from the scientific search for the new to the conditions of educational activity is difficult, and sometimes not possible; third, future pedagogues do not learn to turn the method of analogy into techniques of modeling or comparison, and vice versa, depending on the educational functions assigned to them.
Опис
Ключові слова
методологія наукового й освітнього пізнання, педагогічна синергія, прогностичні методи, моделювання й аналогізування як процеси, модель, прототип, об’єкт і предмет, засновки, умовиводи, властивості, відношення, methodology of scientific and educational cognition, pedagogical synergy, prognostic methods, modeling and analogy as processes, model, prototype, object and subject, bases, inferences, properties, relations
Бібліографічний опис
Бондар, В. Концепція процесуально-методологічної взаємодії аналогії та моделювання в системі науково-професійної підготовки сучасного освітянина / В. Бондар // Вища освіта України. – 2021. - №1. – С. 55-62. - DOI 10.31392/NPU-VOU.2021.1(80).07
