Publication: Досвід реформування шкільної іншомовної освіти в Україні в рамках рекомендацій освітніх та мовних інститутів ради Європи
Loading...
Files
Date
Authors
Тадеєва, М. І.
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Видавництво НПУ ім. М. П. Драгоманова
Abstract
У статті розглянуто проблеми реформування сучасної шкільної іншомовної освіти в Україні: європейський контекст. Проаналізовано сучасний стан розвитку шкільної іншомовної освіти, спрямованої на реалізацію за загальноєвропейських рекомендацій з мовної освіти освіти в рамках модернізації змісту, форм і методів навчання та оцінювальних рівнів мовленнєвої компетенції учнів.
The article deals with the problems of modern school foreign language education reformation experience in Ukraine: European context. The author gives analysis of modern development position of school language education oriented on the direction of modernization processes of Common European Frames of Reference for Language education: content forms and methods of teaching, assessment of pupils communication competence levels.
The article deals with the problems of modern school foreign language education reformation experience in Ukraine: European context. The author gives analysis of modern development position of school language education oriented on the direction of modernization processes of Common European Frames of Reference for Language education: content forms and methods of teaching, assessment of pupils communication competence levels.
Description
Keywords
шкільна іншомовна освіта, зміст, навчальний план, оцінювання, мовні проекти, school foreign language education, content, curriculum, assessment, language projects
Citation
Тадеєва, М. І. Досвід реформування шкільної іншомовної освіти в Україні в рамках рекомендацій освітніх та мовних інститутів ради Європи / М. І. Тадеєва // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2011. – Вип. 28. – С. 272-279.