Публікація:
Особливості розвитку емоційної стійкості майбутніх логопедів в структурі професійної підготовки

Вантажиться...
Ескіз

Дата

Автори

Войтович, О. В.

Назва журналу

ISSN журналу

Назва тому

Видавець

Видавничий дім «Гельветика»

Дослідницькі проекти

Організаційні одиниці

Випуск журналу

Анотація

У статті розглядається проблема формування професійної компетентності майбутнього фахівця логопеда в закладах освіти, що є основним завданням вищої професійної освіти. Саме тому поняття професійної та емоційної компетенції, етапи їх формування, зміст педагогічного сприяння формуванню професійної та емоційної компетенції майбутніх логопедів є предметом нашого вивчення. Адже від представників цієї професії вимагається не тільки добре знайти свій предмет, методи роботи, а й бути підготовленими до продуктивної комунікації, емоційно розумної поведінки, позитивної взаємодії з дітьми та їх батьками, володіти способами самозбереження психічного здоров’я та профілактики “професійного вигорання”. Здійснено аналіз психолого-педагогічних досліджень проблеми в наукових джерелах. У статті також представлено результати практичного дослідження щодо обґрунтування змісту, організаційних форм і методів навчання майбутнього фахівця з врахуванням проблеми формування емоційної культури логопеда. Висвітлено необхідність застосування тренінгу та ігрових технологій у практиці навчання майбутніх фахівців, а також визначені показники якості професійних умінь здобувачів вищої освіти, що сформувалися під час активного навчання. У роботі обґрунтовано необхідність формування емоційної стійкості майбутнього логопеда, зокрема, особливостей її розвитку у процесі підготовки здобувачів вищої освіти до професійної діяльності. Дається визначення емоційної стійкості логопеда, аналізуються її складові, а також симптоми порушень емоційної стійкості та наводиться перелік чинників, які їх детермінують. Розглядається система засобів формування емоційної стійкості у процесі підготовки здобувачів до професійної діяльності та профілактики порушень. Уточнено зміст поняття «емоційна стійкість», «складові емоційної стійкості».
The article considers the problem of forming the professional competence of future speech therapists in educational institutions, which is the main task of higher professional education. That is why the concept of professional and emotional competence, the stages of their formation, the content of pedagogical assistance in the formation of professional and emotional competence of future speech therapists are the subject of our study. Because representatives of this profession are required not only to know their subject well, methods of work, but also to be prepared for productive communication, emotionally intelligent behavior, positive interaction with children and their parents, to have methods of self-preservation of mental health and prevention of "professional burnout". The psychological and pedagogical studies of the problem in scientific sources was analyzed. The article also presents the results of a practical study on the justification of the content, organizational forms and methods of training of a future specialist, taking into account the problem of forming the emotional culture of a speech therapist. The necessity of using training and game technologies in the practice of training future specialists is highlighted, as well as the indicators of the quality of the professional skills of higher education students, which were formed during active training are determined. The article justifies the need for the formation of the emotional stability of the future speech therapist, in particular, the features of its development in the process of preparing students of higher education for professional activity. The definition of the emotional stability of a speech therapist is given, its components are analyzed, as well as the symptoms of emotional stability disorders, and a list of factors that determine them is provided. The system of means of forming emotional stability in the process of preparing applicants for professional activity and prevention of violations is considered. The meaning of the concept of "emotional stability", "components of emotional stability" were clarified.

Опис

Ключові слова

емоційна стійкість, емоційна компетентність, професійна підготовка, емоційна культура, emotional stability, emotional competence, professional training, emotional culture

Бібліографічний опис

Войтович, О. В. Особливості розвитку емоційної стійкості майбутніх логопедів в структурі професійної підготовки / О. В. Войтович // Наукові записки [Укр. держ. університету імені Михайла Драгоманова]. Серія : Педагогічні науки : [збірник наукових статей] / М-во освіти і науки України, УДУ імені Михайла Драгоманова ; упор. Л. Л. Макаренко. – Київ : Видавничий дім "Гельветика", 2025. – Вип. СLIX (159). – С. 48-55.

Зібрання

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By