Публікація:
Стратегії формування у майбутніх учителів технологій компетентностей, спрямованих на досягнення цілей сталого розвитку

Вантажиться...
Ескіз

Дата

Автори

Коломієць, Микола Борисович
Харламенко, Валентина Борисівна

Назва журналу

ISSN журналу

Назва тому

Видавець

Видавнича група "Наукові перспективи"

Дослідницькі проекти

Організаційні одиниці

Випуск журналу

Анотація

Стаття присвячена теоретичному обґрунтуванню шляхів формування у майбутніх вчителів технологій компетентностей, необхідних для розуміння й реалізації стратегії сталого розвитку людства в процесі фахової діяльності. Розкрито зміст та структуру поняття «сталий розвиток», обґрунтовано необхідність змін в змісті підготовки майбутніх педагогів. В статті обґрунтовано протиріччя між необхідністю реалізації цілей сталого розвитку в освітньому процесі і недостатнім рівнем підготовки вчителів.Підкреслено необхідність формування у свідомості молодих поколінь ідей сталого розвитку, та достатню нормативну забезпеченість включення відповідного контенту у зміст освітніх компонентів. Аналіз наукових досліджень доводить глобальність та усвідомлення людством загрози екологічної катастрофи, що зумовило появу концепції сталого розвитку (СР) спрямованої на збереження та відновлення природних екосистем. СР передбачає не лише зміну відносин між людиною i природою, але й глобальну стратегію виживання людства. Особливе значення в реалізації концепції відведено формуванню у молодого покоління відповідних компетентностей, що є основним завданням освітніх закладів. Для ефективного впровадження принципів СР у навчальний процес потрібна підготовка вчителів до реалізації ідей сталого розвитку через зміст i методи викладання. Запропоновано два напрямками підготовки вчителів технологій до реалізації глобальних цілей сталого розвитку: розробка і впровадження освітніх компонентів з проблематики сталого розвитку (як вибіркових так і обов’язкових) та включення до програм освітніх компонентів циклів загальної та професійної підготовки відповідного контенту. Для здобувачів освіти першого (бакалаврського) рівня вищої освіти за ОПП «Середня освіта. Трудове навчання та технології і інформатика» розроблено вибірковий курс «Технологічна освіта для сталого розвитку» обсягом 3 кредити ECTS. Метою курсу є формування дидактично обґрунто-ваної системи знань, умінь, навичок, ціннісних орієнтацій що забезпечить здатність розуміти і реалізовувати стратегію сталого розвитку суспільства у процесі проєктно-технологічної діяльності на уроках технологій. Встановлено, що значна кількість обов’язкових освітніх компонентів означеної освітньо-професійної програми здатні розкривати зміст цілей сталого розвитку, забезпечуючи формування здатності майбутніх учителів технологій реалізовувати цілі сталого розвитку у професійній діяльності
This article is dedicated to the theoretical justification of approaches to developing competencies in future technology teachers that are essential for understanding and implementing the strategy of sustainable development in their professional activities. The content and structure of the concept of "sustainable development" are explored, and the necessity for changes in the curriculum for future educators is substantiated. The article highlights the contradiction between the need to implement sustainable development goals in the educational process and the insufficient level of teacher preparation. The importance of instilling sustainable development ideas in the consciousness of younger generations and the adequate regulatory support for integrating relevant content into educational components is emphasized. The analysis of scientific research demonstrates the global awareness of the threat of ecological catastrophe, which has led to the emergence of the concept of sustainable development (SD), aimed at preserving and restoring natural ecosystems. SD entails not only transforming human-nature relationships but also represents a global strategy for humanity's survival. A key role in implementing this concept is assigned to the development of relevant competencies in the younger generation, which is a primary task of educational institutions. For the effective integration of SD principles into the educational process, it is necessary to prepare teachers to implement sustainable development ideas through course content and teaching methods.

Опис

Ключові слова

сталий розвиток, цілі сталого розвитку, вчитель технологій, підготовка вчителя технології, sustainable development, sustainable development goals, technology teacher, technology teacher training

Бібліографічний опис

Коломієць, М. Б. Стратегії формування у майбутніх учителів технологій компетентностей, спрямованих на досягнення цілей сталого розвитку / М. Б. Коломієць, В. Б. Харламенко // Наукові інновації та передові технології. (Серія «Управління та адміністрування», Серія «Право», Серія «Економіка», Серія «Психологія», Серія «Педагогіка»). - 2025. - №2 (42). - С. 1422-1434.

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By