Публікація: Теоретичні засади та технологія управління системою фізичного виховання дітей дошкільних навчальних закладів
Вантажиться...
Дата
Автори
Денисенко, Нінель Федорівна
Назва журналу
ISSN журналу
Назва тому
Видавець
Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова
Анотація
Дисертація присвячена проблемам структурно-функціонального управління системою фізичного виховання дітей у дошкільному навчальному закладі, в зв`язку з тим, що існуюче розімкнуте управління не призводить до головної мети – формування фізичної досконалості малюків (міцне здоров`я, гармонійний фізичний розвиток та всебічна фізична підготовленість до життя, праці та захисту Батьківщини).
У дисертації теоретично обґрунтована та розроблена концепція програмно-цільового, різнорівневого управління системою фізичного виховання дітей, яка передбачає структуру побудови управління, виходячи із біологічної потреби особистості дитини в рухах, її інтересів до рухової діяльності, яка орієнтована на: реалізацію основних функцій фізичної культури (оздоровчу, нормативну, інформаційну, комунікативну, естетичну), з урахуванням вікових показників малюків (гармонійний фізичний розвиток, фізична готовність до школи, соціального життя та стан здоров`я); підвищення професійної компетентності керівника закладу, його заступників, педагогів; забезпечення наступності з сім`єю та школою у фізичному вихованні дітей. У роботі розглянуто управління системою фізичного виховання дітей у дошкільному закладі освіти як предмет дослідження, встановлені теоретико-методологічні засади управління системою фізичного виховання дошкільнят, здійснений комплексний аналіз змісту управління фізичним вихованням дітей у дошкільних закладах Запорізької області (на рівні завідувачів, їх заступників та педагогів), теоретично обґрунтована структурно-функціональна технологія програмно-цільового, різнорівневого управління системою фізичного виховання дітей у дошкільному навчальному закладі.
Диссертация посвящена проблемам структурно-функционального управления системой физического воспитания детей, в связи с тем, что существующее управление не приводит к формированию физического совершенства малышей. Теоретически обоснованная и разработанная концепция программно-целевого, разноуровневого управления системой физического воспитания детей, предусматривает построение структуры системного управления исходя из биологической потребности личности ребенка в движениях, его интереса к двигательной деятельности; его возрастных показателей гармонического физического развития, физической готовности к школе, социальной жизни, состояния здоровья; ориентации педагогов на реализацию основных функций физической культуры (нормативную, информационную, оздоровительную, коммуникативную, эстетическую).В диссертации рассмотрено управление системой физического воспитания детей в дошкольном учебном учреждении как предмет исследования, разработаны теоретико-методологические основы управления системой физического воспитания детей, проведен глубокий анализ содержания управления физическим воспитанием детей в дошкольных учреждениях Запорожской области (на уровне заведующих, заместителей, педагогов-специалистов, воспитателей групп); теоретически обоснована структурно-функциональная технология программно-целевого, разноуровневого управления системой физического воспитания детей в дошкольных учебных учреждениях.
Thesis cover the problem of structural and functional management of PT system at pre-school institutions as the available non-integral management is not able to lead to physical perfection of children. Theoretical general condusion and comprehensive analysis it possible to develop a model of structural and functional management of PT system that approbation at experimental pre-school institutions promoted receiving possitive results of indices of proffesional competence of manager at pre-school institutions, teachers, physical development of children, their moving abilities and their health. Main propositions of the concept of PT management system at pre-school institutions are brought into practise for training management of nursery schools, medodists, nurses, PT instructors, educators, musicians. For the first time is substantiated and developed a concept of program and target-oriented management of different levels for PT system at pre-school institutions. It provides a management system according a child's demands his interests and moving activity; orientation on main functions of Physical training (standard, information, sanitating, communicative, aesthetical); on age indesis of harmonions, physical development, physical readiness of children for school, social life, PT education, health.
Диссертация посвящена проблемам структурно-функционального управления системой физического воспитания детей, в связи с тем, что существующее управление не приводит к формированию физического совершенства малышей. Теоретически обоснованная и разработанная концепция программно-целевого, разноуровневого управления системой физического воспитания детей, предусматривает построение структуры системного управления исходя из биологической потребности личности ребенка в движениях, его интереса к двигательной деятельности; его возрастных показателей гармонического физического развития, физической готовности к школе, социальной жизни, состояния здоровья; ориентации педагогов на реализацию основных функций физической культуры (нормативную, информационную, оздоровительную, коммуникативную, эстетическую).В диссертации рассмотрено управление системой физического воспитания детей в дошкольном учебном учреждении как предмет исследования, разработаны теоретико-методологические основы управления системой физического воспитания детей, проведен глубокий анализ содержания управления физическим воспитанием детей в дошкольных учреждениях Запорожской области (на уровне заведующих, заместителей, педагогов-специалистов, воспитателей групп); теоретически обоснована структурно-функциональная технология программно-целевого, разноуровневого управления системой физического воспитания детей в дошкольных учебных учреждениях.
Thesis cover the problem of structural and functional management of PT system at pre-school institutions as the available non-integral management is not able to lead to physical perfection of children. Theoretical general condusion and comprehensive analysis it possible to develop a model of structural and functional management of PT system that approbation at experimental pre-school institutions promoted receiving possitive results of indices of proffesional competence of manager at pre-school institutions, teachers, physical development of children, their moving abilities and their health. Main propositions of the concept of PT management system at pre-school institutions are brought into practise for training management of nursery schools, medodists, nurses, PT instructors, educators, musicians. For the first time is substantiated and developed a concept of program and target-oriented management of different levels for PT system at pre-school institutions. It provides a management system according a child's demands his interests and moving activity; orientation on main functions of Physical training (standard, information, sanitating, communicative, aesthetical); on age indesis of harmonions, physical development, physical readiness of children for school, social life, PT education, health.
Опис
Ключові слова
система, система управління, система фізичного виховання, інформаційна система, програма вдосконалення управління системою фізичного виховання, дошкільний вік, професійно-управлінська компетенція, система, система управления, система физического воспитания, информационная система, программа усовершенствования управления системой физического воспитания, дошкольный возраст, профессионально-управленческая компетенция, System, system management, pre-scholl age, information system, model, structural and functional, program-target-oriented of dsfferent level management
Бібліографічний опис
Денисенко, Нінель Федорівна. Теоретичні засади та технологія управління системою фізичного виховання дітей дошкільних навчальних закладів: автореф. дис. ... д-ра пед. наук: 13.00.08 / Н.Ф. Денисенко ; наук. кер. Є. М. Павлютенков ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2002. — 39 с.
