Публікація:
Психологічні особливості професійного самовизначення учнів профільних педкласів

Вантажиться...
Ескіз

Дата

Автори

Туриніна, Олена Леонтіївна

Назва журналу

ISSN журналу

Назва тому

Видавець

Нац пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова

Дослідницькі проекти

Організаційні одиниці

Випуск журналу

Анотація

В роботі на основі теоретичного аналізу та експериментального дослідження проблеми професійного самовизначення учнів профільних педагогічних класів розроблено модель цього процесу, яка включає професійно-педагогічну спрямованість особистості учня, професійну самосвідомість, педагогічні здібності та потребу в самоосвіті та самовихованні. Визначено критерії діагностики, рівні сформованості та психологічні особливості прояву кожного з компонентів професійного самовизначення у учнів педагогічних класів. Теоретично обгрунтовано та експериментально опробовано програму оптимізації професійного самовизначення на педагогічну професію, яка грунтується на використанні активних форм і методів роботи з учнями та визначено психолого-педагогічні умови її реалізації.
Psychological features of professional self-determination of profiling pedagogical grades apprentices. In this article, using theoretical and experimental analysis of professional self-determination of profiling pedagogical grades apprentices problems, a model of this process is worked out which includes: - professionally-pedagogical inclination of apprentice personality, - professional self-consciousness, - pedagogical capacities. Diagnostics criterions, formless levels and psychological features of manifestation of each of professional self-determination components of pedagogical grade apprentices are defined in the article. A program of professional self-determination activation for a pedagogical profession, which is based to make use of active forms and methods of work with apprentices ate theoretically grounded and experimentally sampled, professionally-pedagogical conditions of market of the program are express.
В работе на основе теоретического анализа и экспериментального исследования проблемы профессионального самоопределения учащихся профильных педагогических классов разработана модель этого процесса, которая включает профессионально-педагогическую направленность личности учащегося, профессиональное самосознание, педагогические способности и потребность в самообразовании и самовоспитании. Определены критерии диагностики, уровни сформированности и психологические особенности проявления каждого из компонентов профессионального самоопределения у учащихся педагогических классов. Теоретически обоснована и экспериментально апробирована программа оптимизации профессионального самоопределения на педагогическую профессию, которая основывается на использовании активных форм и методов работы с учащимися и определены психолого-педагогические условия ее реализации.

Опис

Ключові слова

профорієнтація, профвідбір, профконсультація, професійне самовизначення, професійна спрямованість, професійно-педагогічна самосвідомість, педагогічні здібності, мотиви, інтереси, ідеали, vocational guidance, vocational selection, vocational consultation, professional self-determination, professionally pedagogical self-consciousness, pedagogical capacities, inducements, interests, ideals, профориентация, профотбор, профконсультация, профессиональное самоопределение, профессиональная направленность, профессионально -педагогическое самосознание, педагогические способности, мотивы, интересы, идеалы

Бібліографічний опис

Туриніна, Олена Леонтіївна. Психологічні особливості професійного самовизначення учнів профільних педкласів : автореферат дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 - педагогічна та вікова психологія / Туриніна Олена Леонтіївна ; [наук. керівники : Левченко Михайло Володимирович, Долинська Любов Василівна] ; Нац пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. - Київ, 1998. - 19 с.

Зібрання

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By