Публікація:
Aspects of methodical competence of teachers of preschool educational institutions

Вантажиться...
Ескіз

Дата

Автори

Alekseenko-Lemovska, Lyudmyla Vladyslavivna

Назва журналу

ISSN журналу

Назва тому

Видавець

European multi science journal. Budapest : Hungary

Дослідницькі проекти

Організаційні одиниці

Випуск журналу

Анотація

The article methodological competence of educator of preschool educational institutions regard personality and characteristics activities of the teacher as integral and multi-professionally significant, which is based on effective pro-fessional experience; thus reflecting the functioning system level of methodological, teaching and research knowledge, skills, experience, motivation, kills and readiness for creative self-realization in the scientific and methodological and pedagogical activities as a whole and provides an optimal combination of professional pedagogical methods.
У статті розглядається проблема методичної компетентності вихователів дошкільних навчальних закладів. Автор розглядає особистісні характеристики вихователів як інтегральні та багатопрофесійні, що базуються на ефективному професійному досвіді, відображають функціонуючий рівень методологічних, педагогічних та дослідницьких знань, навичок, досвіду, мотивації, готовності до творчої самореалізації у науково-методичній та педагогічній діяльності в цілому і забезпечують оптимальне поєднання професійних педагогічних методів.

Опис

Ключові слова

teacher, system, early, school, education, methodical, competence, educational, activities, experiences, педагог, система, дошкільна, освіта, методична, компетентність, освітня, діяльність, досвід

Бібліографічний опис

Alekseenko-Lemovska L. V. Aspects of methodical competence of teachers of preschool educational institutions / L. V. Alekseenko-Lemovska // International scientific professional periodical journal "European multi science journal". – Budapest : Hungary, 2017. - № 2. – Р. 5-8

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By