Публікація:
Формування вокально-педагогічної майстерності майбутнього вчителя музики на основі традицій Китаю та України

Вантажиться...
Ескіз

Дата

Автори

Лю, Веньцзун

Назва журналу

ISSN журналу

Назва тому

Видавець

Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова

Дослідницькі проекти

Організаційні одиниці

Випуск журналу

Анотація

Дисертаційне дослідження присвячене актуальній проблемі формування вокально-педагогічної майстерності майбутнього вчителя музики в умовах вокального навчання студентів педагогічних університетів. Визначено сутність поняття «вокально-педагогічна майстерність майбутнього вчителя музики», що розглядається як системна, інтегрована якість, що передбачає здатність особистості усвідомленого оперування комплексом ключових фахових компетенцій: знанням історії становлення і розвитку вокального мистецтва України та Китаю; володінням методами вокального співу, який містить вокальні навички (співоча постава, дихання, звукоутворення й звуковедення, дикція і чистота інтонування); уміння за допомогою ритмопластичного жесту передавати художній образ твору; володіння акторською майстерністю і сценічним рухом на основі свідомого оперування вокально-теоретичними знаннями та методичними прийомами в галузі вокально-педагогічної діяльності. Представлено структуру вокально-педагогічної майстерності у єдності трьох компонентів: мотиваційно-ціннісного, когнітивного, творчо- діяльнісного. Запропонована методика формування вокально-педагогічної майстерності майбутніх учителів музики на основі традицій України та Китаю, що включає обґрунтований комплекс принципів, педагогічних умов, форм і методів вокального навчання студентів педагогічних університетів. Проведення педагогічної роботи згідно організаційно-адаптаційного, діяльнісно- практичного і творчого етапів підпорядковано формуванню компонентів вокально-педагогічної майстерності студентів на основі традицій вокальних шкіл Китаю та України. Ефективність та перспективність використання авторської методики експериментально доведено в умовах формувального експерименту.
Диссертационное исследование посвящено актуальной проблеме формирования вокально-педагогического мастерства будущего учителя музыки в условиях вокального обучения студентов педагогических университетов. Определена сущность понятия «вокально-педагогическое мастерство будущего учителя музыки», что рассматривается как системное, интегрированное качество, которое предполагает способность личности осознанно оперировать комплексом ключевых профессиональных компетенций: знания истории становления и развития вокального искусства Украины и Китая; владение методами вокального пения, которые включают вокальные навыки (певческая осанка, дыхание, звукообразование и звуковедение, дикция и чистота интонирования), умение с помощью ритмопластичного жеста передавать художественный образ произведения; владение актерским мастерством и сценическим движением на основе вокально-теоретических знаний и методических приемов в области вокально-педагогической деятельности. Представлена структура вокально-педагогического мастерства в единстве трех компонентов: мотивационно-ценностного, когнитивного, творчески деятельностного. Предложенная методика формирования вокально-педагогического мастерства будущих учителей музыки на основе традиций Украины и Китая, включая обоснованный комплекс принципов, педагогических условий, форм и методов вокального обучения студентов педагогических университетов. Проведение педагогической работы по организационно-адаптационного, деятельно-практического и творческого этапов подчинено формированию компонентов вокально-педагогического мастерства студентов на основе традиций вокальных школ Китая и Украины. Эффективность и перспективность использования авторской методики экспериментально доказано в условиях формирующего эксперимента.
The thesis is devoted to the actual problem of forming vocal-pedagogical skills of future music teachers in terms of vocal training of students of pedagogical universities. The essence of the concept of "vocal- pedagogical skills of future music teacher," which is seen as a systemic, integrated quality that provides the ability to set individual conscious manipulation of key professional competencies: knowledge of the history and development of vocal art Ukraine and China; possession of methods of vocal singing, which contains the vocal skills (singing posture, breathing, purity of diction and intonation); possession of acting and stage movement through deliberate manipulation of vocal and theoretical knowledge and teaching techniques in vocal and educational activities. The framework vocal-pedagogical skills in the unity of three components: motivational-value, cognitive, creative-activity. The technique proved effective. This is confirmed by the results of forming experiment. Methods of forming vocal- pedagogical skills of future teachers of music based on the traditions of China and Ukraine is effective for student learning.

Опис

Ключові слова

вокально-педагогічна майстерність, майбутній учитель музики, вокальна підготовка, традиції вокального навчання, поетапна методика, вокально-педагогическое мастерство, будущий учитель музыки, вокальная подготовка, традиции вокального обучения, поэтапная методика, vocal-pedagogical skills, the future teacher of music, vocal training, vocal training tradition, gradual method

Бібліографічний опис

Лю Веньцзун. Формування вокально-педагогічної майстерності майбутнього вчителя музики на основі традицій Китаю та України : автореферат дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / Лю Веньцзун ; наук. кер. Д. А. Болгарський ; Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. - Київ, 2016. - 20 с.

Зібрання

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By