Публікація: Система спеціальних (фахових) компетентностей вчителя трудового навчання та технології
Вантажиться...
Дата
Автори
Кільдеров, Дмитро Едуардович
Стешенко, Володимир
Назва журналу
ISSN журналу
Назва тому
Видавець
Анотація
Встановлено, що при визначенні переліку загальних і спеціальних (фахових) компетентностей в стандарті вищої освіти необхідно керуватися предметно-функціональним і культурологічним методологічними підходами. Самі компетентності доцільно визначати як здатності до виконання певних практичних і інтелектуальних професійних задач фахівця, якими він має оволодіти у процесі навчання. У переліку спеціальних (фахових) компетентностей у стандарті вищої освіти зі спеціальності «014.10 - Середня освіта. Трудове навчання та технології» необхідно вирізняти дві компоненти: загальну (психолого-педагогічну та спеціалізовану. З урахуванням цього система спеціальних (фахових) (спеціалізованих) компетентностей стандарту професіональної підготовки вчителя трудового навчання та технології має бути представлена таким їх переліком: дидактичні, методичні, дослідницькі, розвивальні (в позакласній і позашкільній діяльності), організаційні (з навчально-матеріальної бази), власними предметно-перетворювальні та загально-технічні (політехнічні).
The article describes that in the determining list of general and special (professional) competences in the standard of higher education, it is necessary to be guided by the subject-functional and culturological methodological approaches. The competences should be defined as abilities to perform certain practical and intellectual professional tasks of a specialist, which he must get in the process of training. In the list of special (professional) competences in the standard of higher education for specialty 014 Secondary education (labor training and technology), it is necessary to distinguish two components: general (psychological, pedagogical) and specialized. According to this, the system of special (professional) (specialized) competences’ standard of the technology teacher training should be represented by such a list: didactic, methodical, research, development (in non-formal class and extracurricular activities), organization (with training facilities), its own subject-transformative and technical (polytechnics).
The article describes that in the determining list of general and special (professional) competences in the standard of higher education, it is necessary to be guided by the subject-functional and culturological methodological approaches. The competences should be defined as abilities to perform certain practical and intellectual professional tasks of a specialist, which he must get in the process of training. In the list of special (professional) competences in the standard of higher education for specialty 014 Secondary education (labor training and technology), it is necessary to distinguish two components: general (psychological, pedagogical) and specialized. According to this, the system of special (professional) (specialized) competences’ standard of the technology teacher training should be represented by such a list: didactic, methodical, research, development (in non-formal class and extracurricular activities), organization (with training facilities), its own subject-transformative and technical (polytechnics).
Опис
Ключові слова
вчитель трудового навчання та технології, спеціальні (фахові) компетентності, спеціальність «014.10-Середня освіта. Трудове навчання та технології», стандарт вищої освіти, teacher of labor training and technology, special (professional) competence, specialty 014 Secondary education (labor training and technology), higher education standard
Бібліографічний опис
Кільдеров, Д. Система спеціальних (фахових) компетентностей вчителя трудового навчання та технології / Д. Кільдеров, В. Стешенко // Проблеми підготовки сучасного вчителя : збірник наукових праць / Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини. – Умань, 2018. - №17. – С. 188-194.
