Публікація: Logic of implementing pedagogical conditions for forming intercultural competence of adolescents in english lessons
Вантажиться...
Дата
Автори
Назва журналу
ISSN журналу
Назва тому
Видавець
Видавництво Ліра-К
Анотація
The logic of implementing pedagogical conditions for the formation of intercultural competence of adolescents is described. The pedagogical conditions for the formation of intercultural competence of adolescents are presented, namely: 1) the formation of adolescents’ value attitude to intercultural communication; 2) the organization of the educational process on the basis of partnership interaction between the English teacher and adolescents and adolescents among themselves; 3) the use of interactive tools for English language training of adolescents in the context of the formation of their intercultural competence. The attention is focused on the process of implementing each of the conditions, in particular: through group and collective forms of learning, the use of author’s material for the formation of speech skills and the development of speech abilities, the use of the most effective in the context of our study methods of teaching English, which are implemented in the relevant exercises for the effective formation of students’ intercultural competence. It was found that in the process of implementing the formation of adolescents’ value attitudes towards intercultural communication, we consider the following methods of teaching English as priority: communicative, brainstorming, reliance on physical actions, projects, associative bush, “web quest”, audiovisual, role-playing games, “forum theatre”. It was emphasized that in the process of implementing the organization of the educational process based on partnership interaction between the English teacher and adolescents and adolescents among themselves, the following methods of teaching English were used: communicative, simulation and interactive modelling, projects, communicative and game (“dialogue techniques”), audiovisual. It was determined that in the process of implementing interactive tools for English language training of adolescents in the context of forming their intercultural competence, the most effective are the following methods of teaching English: communicative and game (“dialogical techniques”), simulations and interactive modelling, training methods, role-playing games, communicative, projects, audiovisual.
У статті охарактеризовано логіку впровадження педагогічних умов формування міжкультурної компетентності підлітків. Презентовано педагогічні умови формування міжкультурної компетентності підлітків, а саме: 1) формування ціннісного ставлення підлітків до міжкультурної комунікації; 2) організація освітнього процесу на засадах партнерської взаємодії вчителя англійської мови з підлітками та підлітків між собою; 3) використання інтерактивного інструментарію англомовної підготовки підлітків у контексті формування їх міжкультурної компетентності. Акцентовано увагу на процес реалізації кожної з умов, зокрема: через групову та колективну форми навчання, використання авторського матеріалу для формування мовленнєвих навичок та розвитку мовленнєвих умінь, застосування найефективніших у контексті нашого дослідження методів навчання англійської мови, які реалізуються у відповідних вправах для ефективного формування міжкультурної компетентності учнів. З’ясовано, що у процесі реалізації формування ціннісного ставлення підлітків до міжкультурної комунікації пріоритетними вважаємо такі методи навчання англійської мови як комунікативний, мозкового штурму, опори на фізичні дії, проєктів, асоціативний кущ, «веб-квест», аудіовізуальний, рольових ігор, «форум театр». Підкреслено, що у процесі організації освітнього процесу на засадах партнерської взаємодії вчителя англійської мови з підлітками та підлітків між собою, використовувалися такі методи навчання англійської мови як: комунікативний, симуляції та інтерактивного моделювання, проєктів, комунікативно-ігрові («діалогові техніки»), аудіовізуальний. Визначено, що у процесі реалізації інтерактивного інструментарію англомовної підготовки підлітків у контексті формування їх міжкультурної компетентності ефективними є такі методи навчання англійської мови як: комунікативно-ігрові («діалогові техніки»), симуляції і інтерактивного моделювання, тренінгові методи, рольові ігри, комунікативний, проєктів, аудіовізуальний.
У статті охарактеризовано логіку впровадження педагогічних умов формування міжкультурної компетентності підлітків. Презентовано педагогічні умови формування міжкультурної компетентності підлітків, а саме: 1) формування ціннісного ставлення підлітків до міжкультурної комунікації; 2) організація освітнього процесу на засадах партнерської взаємодії вчителя англійської мови з підлітками та підлітків між собою; 3) використання інтерактивного інструментарію англомовної підготовки підлітків у контексті формування їх міжкультурної компетентності. Акцентовано увагу на процес реалізації кожної з умов, зокрема: через групову та колективну форми навчання, використання авторського матеріалу для формування мовленнєвих навичок та розвитку мовленнєвих умінь, застосування найефективніших у контексті нашого дослідження методів навчання англійської мови, які реалізуються у відповідних вправах для ефективного формування міжкультурної компетентності учнів. З’ясовано, що у процесі реалізації формування ціннісного ставлення підлітків до міжкультурної комунікації пріоритетними вважаємо такі методи навчання англійської мови як комунікативний, мозкового штурму, опори на фізичні дії, проєктів, асоціативний кущ, «веб-квест», аудіовізуальний, рольових ігор, «форум театр». Підкреслено, що у процесі організації освітнього процесу на засадах партнерської взаємодії вчителя англійської мови з підлітками та підлітків між собою, використовувалися такі методи навчання англійської мови як: комунікативний, симуляції та інтерактивного моделювання, проєктів, комунікативно-ігрові («діалогові техніки»), аудіовізуальний. Визначено, що у процесі реалізації інтерактивного інструментарію англомовної підготовки підлітків у контексті формування їх міжкультурної компетентності ефективними є такі методи навчання англійської мови як: комунікативно-ігрові («діалогові техніки»), симуляції і інтерактивного моделювання, тренінгові методи, рольові ігри, комунікативний, проєктів, аудіовізуальний.
Опис
Ключові слова
pedagogical conditions, intercultural competence, adolescents, English, intercultural communication, педагогічні умови, міжкультурна компетентність, підлітки, англійська мова, міжкультурна комунікація
Бібліографічний опис
Boichuk, V. Logic of implementing pedagogical conditions for forming intercultural competence of adolescents in english lessons / V. Boichuk // Освітньо-науковий простір = Educational Scientifіc Space : науковий журнал / Міністерство освіти і науки України, Український державний університет імені Михайла Драгоманова; [гол. ред. Матвієнко О. В.]. – Київ : Видавництво Ліра-К, 2025. – Вип. 8 (1-2025). Том 2. – С. 9-17.
