Публікація: Розвиток лідерських якостей учнів старшої школи засобами предмета "Технології"
Вантажиться...
Дата
Автори
Кубська, Лариса Іванівна
Назва журналу
ISSN журналу
Назва тому
Видавець
Анотація
У статті розглянуто питання розвитку лідерських якостей учнів старшої школи засобами предмета «Технології». Визначено переваги методу «натхненного навчання». Обгрунтовано значення лідерства для формування соціально активної особистості, що зумовлено необхідністю виховання лідерів нового покоління та значним освітнім потенціалом вчителя та володіння ним сучасними засобами навчання.
The article deals with the development of leadership qualities of high school students by means of the "Technology" subject. The advantages of the "inspired learning" method are determined. The importance of leadership for the formation of a socially active personality is substantiated, which is determined by the need to educate leaders of a new generation and the significant educational potential of the teacher and his possession of modern teaching tools.
The article deals with the development of leadership qualities of high school students by means of the "Technology" subject. The advantages of the "inspired learning" method are determined. The importance of leadership for the formation of a socially active personality is substantiated, which is determined by the need to educate leaders of a new generation and the significant educational potential of the teacher and his possession of modern teaching tools.
Опис
Ключові слова
лідерство, предмет "Технології", метод "натхненного навчання", прийняття рішень, leadership, "Technology" subject, "inspired learning" method, decision-making
Бібліографічний опис
Кубська, Л. Розвиток лідерських якостей учнів старшої школи засобами предмета "Технології" / Л. Кубська // Сучасні тенденції розвитку освіти й науки : проблеми та перспективи = Modern trends in development of education and science: problems and perspectives : зб. наук. праць / [гол.ред. Ю. І. Колісник-Гуменюк]. – Київ - Львів - Бережани - Ломжа, 2023. – Вип. 13. – С. 89-92.
