Публікація: Формування духовності в теорії та практиці педагогічної науки
Вантажиться...
Дата
Автори
Борбич, С. В.
Назва журналу
ISSN журналу
Назва тому
Видавець
Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова
Анотація
У досягненні основних завдань освіти провідна роль належить учителю, який через своє
самовизначення має допомогти своїм вихованцям скласти проекти духовності. Саме тому
педагог повинен бути суб’єктом діяльності, який обізнаний з духовними надбаннями людства в
цілому і нашого народу зокрема. Проблема духовності як центральна проблема виховної
діяльності завжди була і залишається проблемою номер один. Сучасні дослідники в галузі
виховання відзначають, що істотні позитивні результати виховної роботи досягаються завдяки
використанню в ній національних ідей.
In achievement of basic tasks of education a leading role belongs to the teacher which through the self-determination must help the pupils to lay down the projects of spirituality. For this reason a teacher must be the subject of activity, what well-informed with spiritual acquisitions of humanity on the whole and our people in particular. A problem of spirituality as central problem of educator activity always was and remains a problem one number. Modern researchers mark in industry of education, that substantial positive educator job performances are arrived at due to the use in her of national ideas.
In achievement of basic tasks of education a leading role belongs to the teacher which through the self-determination must help the pupils to lay down the projects of spirituality. For this reason a teacher must be the subject of activity, what well-informed with spiritual acquisitions of humanity on the whole and our people in particular. A problem of spirituality as central problem of educator activity always was and remains a problem one number. Modern researchers mark in industry of education, that substantial positive educator job performances are arrived at due to the use in her of national ideas.
Опис
Ключові слова
духовність, формування духовності, теорія і практика, педагогічна наука, spirituality, forming of spirituality, theory and practice, pedagogical science
Бібліографічний опис
Борбич, С. В. Формування духовності в теорії та практиці педагогічної науки / С. В. Борбич // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2017. - Вип. 59. – С. 20-28.
