Публікація:
Когнітивний компонент готовності майбутніх педагогів до використання цифрових технологій в умовах дистанційного навчання

Вантажиться...
Ескіз

Дата

Автори

Візнюк, В. В.
Буздуган, О. А.

Назва журналу

ISSN журналу

Назва тому

Видавець

Видавничий дім «Гельветика»

Дослідницькі проекти

Організаційні одиниці

Випуск журналу

Анотація

У статті розглянуто проблему становлення когнітивного компоненту готовності майбутніх педагогів до вико- ристання цифрових технологій для дистанційного навчання. Зазначається, що стрімкий перехід до дистанційного навчання в сучасних умовах, та під час пандемії COVID-19, зокрема, суттєво загострив проблему організації цього процесу. Аналізуються сучасні наукові доробки, що спрямованні на дослідження використання педагогами цифрових технологій в освіті, розглянуто складники цифрової компетентності педагога. Авторами представлено визначення поняття «готовність майбутніх педагогів до використання цифрових технологій» та його значення у фаховій під- готовці. Розглянуто необхідність набуття спеціальних знань і умінь у професійній діяльності педагогів для викори- стання цифрових інструментів в умовах дистанційного навчання. Пропонується виділити складники когнітивного компоненту готовності майбутніх педагогів до використання цифрових технологій в умовах дистанційного навчання, а саме: цифрова етика (нетикет), онлайн-мотивація і кібербезпека. Значущим складником когнітивного компоненту досліджуваної готовності відзначається цифровий етикет (нетикет), тобто знання критеріїв і використання правил цифрового спілкування, що сприяють ефективній комунікації зі здобувачами освіти, батьками й колегами та чіт- кій організації освітнього процесу під час дистанційного навчання. Онлайн-мотивація здобувачів освіти, як складник когнітивного компоненту готовності до використання цифрових технологій, передбачає використання додаткових інструментів цифрових технологій для спонукання здобувачів освіти до навчання і виконання завдань, створюючи позитивні емоції й ситуації успіху. Крім того, наголошується, що фаховий процес підготовки майбутніх педагогів під час становлення когнітивного компоненту досліджуваної готовності має включати набуття навичок стійкості до кіберзагроз. Зазначено, що для організації дистанційного навчання педагог має відповідально та безпечно використо- вувати цифрові інструменти. Таким чином, становлення когнітивного компоненту готовності майбутніх педагогів до використання цифрових технологій сприятиме якісній організації дистанційного навчання і ефективності комунікації між учасниками освітнього процесу.
The problem of the formation of the cognitive component of future teachers’ readiness for the use of digital technologies in distance learning has been considered in the article. It is noted that the rapid transition to distance learning in modern conditions in general and during the COVID-19 pandemic, in particular, has significantly exacerbated the problem of organizing this process. Modern scientific developments aimed at studying the use of digital technologies in education by teachers are analyzed. The components of a teacher’s digital competence have been considered. The authors presented the definition of the concept of “future teachers’ readiness for the use of digital technologies” and its meaning for future teachers. The necessity of obtaining special knowledge and skills in teachers’ professional activities for the use of digital tools in the conditions of distance learning has been considered. It is proposed to single out the parts of the cognitive component of future teachers’ readiness for the use of digital technologies in distance learning, namely: digital ethics (netiquette), online motivation and cybersecurity. A significant part of the cognitive component of the readiness under study is digital etiquette (netiquette), that is, knowledge of the criteria and use of the rules of digital communication that contribute to effective communication with students, parents and colleagues, as well as a clear organization of educational process during distance learning. Online motivation of students as a part of the cognitive component of readiness for the use of digital technologies involves the use of additional digital technology tools to encourage students to learn, creating positive emotions and situations of success. In addition, it is noted that the professional process of future teachers’ training in the formation of the cognitive component of the readiness under study should include the acquisition of skills of resistance to cyber threats. To organize distance learning, a teacher must use digital tools responsibly and safely. Thus, the formation of the cognitive component of future teachers’ readiness for the use of digital technologies will contribute to high-quality organization of distance learning and the effectiveness of communication between participants in the educational process.

Опис

Ключові слова

когнітивний компонент, готовність до використання цифрових технологій, дистанційне навчання, цифрові компетентності педагога, онлайн-комунікація, цифровий етикет, онлайн-мотивація, кібербезпека, cognitive component, readiness for the use of digital technologies, distance learning, digital competences of a teacher, online communication, digital etiquette, online motivation, cybersecurity

Бібліографічний опис

Візнюк, В. В. Когнітивний компонент готовності майбутніх педагогів до використання цифрових технологій в умовах дистанційного навчання / В. В. Візнюк, О. А. Буздуган // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / Міністерство освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2022. – Вип. 86. – С. 51-56. – DOI https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2022.86.10.

Зібрання

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By