Публікація:
Проблеми реалізації управлінської функції вчителя в умовах інформаційно-освітнього простору

Вантажиться...
Ескіз

Дата

Автори

Шевченко, А. Ф.

Назва журналу

ISSN журналу

Назва тому

Видавець

Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова

Дослідницькі проекти

Організаційні одиниці

Випуск журналу

Анотація

Стаття присвячена проблемам реалізації основної функції вчителя в умовах інформаційно-освітнього простору. У контексті управлінського підходу до організації професійної діяльності, основними чинниками її ефективності стають: інформація, віртуальна реальність, індивідуальний соціокультурний досвід, інформаційно-педагогічна підтримка. Їхній аналіз дає підстави стверджувати, що педагогічна діяльність в умовах подібного простору являє собою систему дій, операцій та комунікацій спрямовану на створення умов для самореалізації зростаючої особистості. І все це справедливо як для реального, так і віртуального сприйняття оточення у процесі засвоєння педагогічно адаптованого соціального досвіду, дозволяючи людині активно функціонувати в сучасному інформаційному суспільстві. Разом з тим, розгляд подібної функції в контексті цілісності педагогічного процесу та суб’єктності учасників виховної взаємодії актуалізував ряд суперечностей, спонукаючи до наступних досліджень та пошуків.
Статья посвящена проблемам реализации основной функции учителя в условиях информационно-образовательного пространства. В контексте управленческого подхода к организации профессиональной деятельности, основными факторами его эффективности являются: информация, виртуальная реальность, индивидуальный социокультурный опыт, информационно-педагогическая поддержка. Их анализ дает основание утверждать, что педагогическая деятельность в условиях такого пространства представляет собой систему действий, операций и коммуникаций, направленных на создание условий для самореализации растущей личности. И все это справедливо как для реального, так и виртуального восприятия окружающей среды в процессе усвоения педагогически адаптированного социального опыта, позволяя человеку активно функционировать в современном информационном обществе. Вместе с тем, рассмотрение такой функции в контексте целостности педагогического процесса и субъектности участников образовательного взаимодействия актуализировало ряд противоречий, побуждающих к дальнейшим исследованиям и поискам.
The article is devoted to the problem of realization of the main function of the teacher in the conditions of informational and educational space. In the context of a managerial approach to the organization of professional activities, the main factors of its effectiveness are: information, virtual reality, individual socio-cultural experience, information and pedagogical support. Their analysis gives grounds to assert that pedagogical activity in conditions of such space is a system of actions, operations and communications aimed at creating conditions for the self-realization of a growing personality. And all this is true both for real and virtual perception of the environment in the process of learning pedagogically adapted social experience, allowing a person to actively function in a modern information society. At the same time, consideration of such a function in the context of the integrity of the pedagogical process and the subjectivity of the participants in the educational interaction has actualized a number of contradictions, prompting for further research and searches.

Опис

Ключові слова

інформаційний простір, віртуальна реальність, педагогічна діяльність, управлінська функція вчителя, педагогічний процес, викладання, виховна робота, самореалізація, информационно-образовательное пространство, виртуальная реальность, педагогическая деятельность, управленческая функция учителя, information-educational space, virtual reality, pedagogical activity, the management function of the teacher

Бібліографічний опис

Шевченко, А. Ф. Проблеми реалізації управлінської функції вчителя в умовах інформаційно-освітнього простору / А. Ф. Шевченко // Наукові записки [Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова]. Серія : Педагогічні науки : [збірник наукових статей]. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017. – Вип. СXХХIV (134). – С. 256-262.

Зібрання

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By