Публікація:
Роль освітніх платформ у формуванні мовленнєвих навичок молодших школярів

Вантажиться...
Ескіз

Дата

Автори

Пугач, Юлія Миколаївна
Зайцева, Н. П.

Назва журналу

ISSN журналу

Назва тому

Видавець

Видавництво Ліра-К

Дослідницькі проекти

Організаційні одиниці

Випуск журналу

Анотація

У статті досліджено роль освітніх платформ у формуванні мовленнєвих навичок молодших школярів у контексті сучасного освітнього процесу. Розглянуто поняття «освітня платформа» як цифрового середовища, що містить інтерактивні навчальні матеріали, вправи та комунікативні завдання, спрямовані на розвиток мовленнєвих компетентностей учнів. Проаналізовано основні підходи до визначення мовленнєвої компетентності, які включають здатність учня розуміти усне та писемне мовлення, будувати власні висловлювання відповідно до норм літературної мови та ефективно взаємодіяти у комунікативних ситуаціях. Актуальність дослідження зумовлена зростанням ролі цифрових технологій в освітньому процесі та необхідністю адаптації традиційних методик викладання до умов інформаційного суспільства. Використання освітніх платформ сприяє не лише засвоєнню теоретичного матеріалу, а й створює можливості для активного мовленнєвого спілкування учнів, що відповідає вимогам Нової української школи. Висвітлено популярні освітні платформи, що застосовуються у навчанні молодших школярів, їхній функціонал та ефективність у формуванні мовленнєвих навичок. Методологія дослідження базується на використанні теоретичного аналізу наукових джерел, порівняльного аналізу функціональних можливостей освітніх платформ та емпіричних методів, включаючи опитування вчителів щодо їхнього досвіду використання цифрових ресурсів у навчанні іноземної мови. Визначено особливості інтеграції цифрових ресурсів у традиційні методики навчання іноземної мови з урахуванням вікових та психолого-педагогічних особливостей учнів. У результаті дослідження сформульовано методичні рекомендації щодо оптимального використання освітніх платформ для розвитку усного та писемного мовлення молодших школярів. Визначено, що поєднання інтерактивних завдань, адаптивних технологій навчання та елементів гейміфікації сприяє підвищенню мотивації учнів, а  також ефективному формуванню їхніх мовленнєвих навичок. Запропоновано стратегії використання цифрових ресурсів в освітньому процесі, які передбачають індивідуальний підхід, збалансоване поєднання традиційних і сучасних методів навчання, а також систематичний контроль за прогресом учнів. Перспективи подальших досліджень полягають у вдосконаленні методичних підходів до інтеграції освітніх платформ в систему початкової освіти, розробці нових моделей навчання, що базуються на цифрових технологіях, а також оцінці їхнього впливу на довготривалі результати у формуванні мовленнєвих компетентностей учнів.
The article examines the role of educational platforms in the formation of primary school students’ speech skills in the context of the modern educational process. The concept of «edu-cational platform» as a digital environment containing interactive learning materials, exercises and communicative tasks aimed at developing students’ speech competencies is considered. The main ap-proaches to the definition of linguistic competence are analyzed, which include the ability of a student to understand oral and written speech, to build their own statements in accordance with the norms of the literary language and to interact effectively in communicative situations. The relevance of the study is due to the growing role of digital technologies in the educational pro-cess and the need to adapt traditional teaching methods to the conditions of the information society. The use of educational platforms contributes not only to the assimilation of theoretical material, but also creates opportunities for active speech communication of students, which meets the requirements of the New Ukrainian School. The article highlights the popular educational platforms used in teaching primary school students, their functionality and effectiveness in developing speech skills. The research methodology is based on theoretical analysis of scientific sources, comparative anal-ysis of the functionality of educational platforms and empirical methods, including a survey of teach-ers about their experience of using digital resources in teaching a foreign language. The peculiarities of integrating digital resources into traditional methods of teaching a foreign language, taking into account the age and psychological and pedagogical characteristics of students, are determined. Strategies for the use of digital resources in the educational process are proposed, which provide for an individual approach, a balanced combination of traditional and modern teaching methods, as well as systematic monitoring of student progress. Prospects for further research are to improve methodological approaches to the integration of educational platforms into the primary education system, to develop new learning models based on digital tech-nologies, and to assess their impact on long-term results in the formation of students’ speech competencies.

Опис

Ключові слова

освітні платформи, цифрові технології, мовленнєві навички, початкова освіта, комунікативна компетентність, інтерактивне навчання, гейміфікація, інформаційно-комунікаційні технології, educational platforms, digital technologies, language skills, primary education, communicative competence, interactive learning, gamification, information and communication technologies

Бібліографічний опис

Пугач, Ю. М. Роль освітніх платформ у формуванні мовленнєвих навичок молодших школярів / Ю. М. Пугач, Н. П. Зайцева // Освітньо-науковий простір = Educational Scientifіc Space : науковий журнал / Міністерство освіти і науки України, Український державний університет імені Михайла Драгоманова; [гол. ред. Матвієнко О. В.]. – Київ : Видавництво Ліра-К, 2025. – Вип. 8 (1-2025), том 1. – С. 111-123.

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By