Публікація:
Using a problem-based approach to improve the professional readiness of students of physical and mathematical specialties

Вантажиться...
Ескіз

Дата

Автори

Huzii Nataliia
Yekimov Sergey
Kushniruk Svitlana
Yashanov Sergii
Kholodenko Olena
Zvarych Hanna
Vasylyshyn Vitalii

Назва журналу

ISSN журналу

Назва тому

Видавець

IOP Publishing (Bristol, UK, England) Journal of Physics: Conference Series

Дослідницькі проекти

Організаційні одиниці

Випуск журналу

Анотація

The use of a problem-based approach in the preparation of students of physical and mathematical specialties allows them to acquire new skills , abilities and knowledge in the process of learning by solving various professional problems. This requires the use of various available information resources. Problem-oriented training provides an opportunity to acquire the skills of information retrieval and creative problem solving. During problem-oriented training, students have the opportunity to acquire the skills of teamwork and search for non-standard ways to solve problematic issues. Professional readiness is an integral indicator of the quality of training of a specialist and the level of skill in accordance with the requirements that his professional activity puts forward. Problem-oriented learning encourages students to search for the required information from various sources. In addition, the information sought can be interdisciplinary. Problem-oriented training contributes to the improvement of professional readiness of students of physical and mathematical specialties.
В статті розглянуто питання проблемно-орієнтованого підходу підготовки студентів фізико-математичного профілю, що дозволяє сформувати нові навички, уміння, знання в процессі начання та вирішування питань професійного спрямування. Особливу увагу приділено груповій та командній формі роботи з метою вирішення нестандартних проблемних питань в ході професійної підготовки студентів.

Опис

Ключові слова

problem-based approach, professional readiness, problem-oriented training, professional problems

Бібліографічний опис

Using a problem-based approach to improve the professional readiness of students of physical and mathematical specialties / N. Huzii, S. Yekimov, S. Kushniruk, S. Yashanov, O. Kholodenko, H. Zvarych, V. Vasylyshyn // Journal of Physics: Conference Series. – 2021. - Volume 1889. - Pp. 1-5. - doi:10.1088/1742-6596/1889/2/022011

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By