Публікація: Using a problem-based approach to improve the professional readiness of students of physical and mathematical specialties
Вантажиться...
Файли
Дата
Автори
Huzii Nataliia
Yekimov Sergey
Kushniruk Svitlana
Yashanov Sergii
Kholodenko Olena
Zvarych Hanna
Vasylyshyn Vitalii
Назва журналу
ISSN журналу
Назва тому
Видавець
IOP Publishing (Bristol, UK, England) Journal of Physics: Conference Series
Анотація
The use of a problem-based approach in the preparation of students of
physical and mathematical specialties allows them to acquire new skills , abilities and
knowledge in the process of learning by solving various professional problems. This
requires the use of various available information resources.
Problem-oriented training provides an opportunity to acquire the skills of information
retrieval and creative problem solving. During problem-oriented training, students have
the opportunity to acquire the skills of teamwork and search for non-standard ways to
solve problematic issues. Professional readiness is an integral indicator of the quality of
training of a specialist and the level of skill in accordance with the requirements that his
professional activity puts forward. Problem-oriented learning encourages students to
search for the required information from various sources. In addition, the information
sought can be interdisciplinary. Problem-oriented training contributes to the
improvement of professional readiness of students of physical and mathematical
specialties.
В статті розглянуто питання проблемно-орієнтованого підходу підготовки студентів фізико-математичного профілю, що дозволяє сформувати нові навички, уміння, знання в процессі начання та вирішування питань професійного спрямування. Особливу увагу приділено груповій та командній формі роботи з метою вирішення нестандартних проблемних питань в ході професійної підготовки студентів.
В статті розглянуто питання проблемно-орієнтованого підходу підготовки студентів фізико-математичного профілю, що дозволяє сформувати нові навички, уміння, знання в процессі начання та вирішування питань професійного спрямування. Особливу увагу приділено груповій та командній формі роботи з метою вирішення нестандартних проблемних питань в ході професійної підготовки студентів.
Опис
Ключові слова
problem-based approach, professional readiness, problem-oriented training, professional problems
Бібліографічний опис
Using a problem-based approach to improve the professional readiness of students of physical and mathematical specialties / N. Huzii, S. Yekimov, S. Kushniruk, S. Yashanov, O. Kholodenko, H. Zvarych, V. Vasylyshyn // Journal of Physics: Conference Series. – 2021. - Volume 1889. - Pp. 1-5. - doi:10.1088/1742-6596/1889/2/022011
