Публікація: Дискурс – невід’ємна складова навчально-виховного процесу
Вантажиться...
Дата
Автори
Бондарчук, Віктор Олексійович
Назва журналу
ISSN журналу
Назва тому
Видавець
Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова
Анотація
В статье рассматриваются проблемы современного образования в контексте
внедрения Болонской системы обучения. Внимание сконцентрировано прежде всего на ее
нововведениях- различных методах и формах образовательного процесса, в том числе-
дискурсе, как когнитивный процесс, предполагает взаимосвязь между говорящим и
слушателем. За основу данной проблемы взято лекцию-дискурс«На рубеже эпох: к проблеме
творчества В. Рунчака» для студентовI курсов НМАУ им. П.И.Чайковского.
The article deals with the problems of modern education in the context of the implementation of the Bologna system of education. The focus is primarily on its innovations - different methods and forms of the educational process, including - discourse, as a cognitive process that involves the relationship between the speaker and the listener. As the basis of the problem is taken lecture discourse “At the turn oferas: the problem of creativity of V.Runchak” for students of the I -th courses of P. Tchaikovsky NMAU.
The article deals with the problems of modern education in the context of the implementation of the Bologna system of education. The focus is primarily on its innovations - different methods and forms of the educational process, including - discourse, as a cognitive process that involves the relationship between the speaker and the listener. As the basis of the problem is taken lecture discourse “At the turn oferas: the problem of creativity of V.Runchak” for students of the I -th courses of P. Tchaikovsky NMAU.
Опис
Ключові слова
Болонская система, дискурс, камерно-инструментальное исполнительство, Bologna system, discourse, chamber and instrumental performance
Бібліографічний опис
Бондарчук В. О. Дискурс – невід’ємна складова навчально-виховного процесу / В. О. Бондарчук // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова. Серія 14. Теорія і методика мистецької освіти: Збірник наукових праць. – Вип. 17 (22). – К. : НПУ ім. М.П. Драгоманова, 2015. – C. 25-30.
