Публікація: Нейропсихологічний підхід у роботі з дітьми із синдромом Дауна
Вантажиться...
Дата
Автори
Найдьонова, Г. О.
Гроза, Т. В.
Назва журналу
ISSN журналу
Назва тому
Видавець
Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова
Анотація
У статті розглядається проблема нейропсихологічного вивчення та корекції ВПФ у дітей з синдромом Дауна. На основі аналізу наукових джерел визначено деякі нейропсихологічні особливості ВПФ у дітей з синдромом Дауна. Виділено та описано основні підходи до нейропсихологічної корекції ВПФ у дітей з вираженою нерівномірністю розвитку вищих психічних функцій, в тому числі і з Даун-синдромом; визначено та обгрунтовано їх переваги та недоліки.
The article examines the issue of neyropsychological investigation and correction of higher mental functions in children with Down’s syndrome. Some neyropsychological peculiarities of higher cognitive functions in children with Down’s syndrome have been depicted. The main approaches and strategies of neyropsychological approach in correction of children with Down’s syndrome have been outlined and described, including their shortcomings and advantages.
The article examines the issue of neyropsychological investigation and correction of higher mental functions in children with Down’s syndrome. Some neyropsychological peculiarities of higher cognitive functions in children with Down’s syndrome have been depicted. The main approaches and strategies of neyropsychological approach in correction of children with Down’s syndrome have been outlined and described, including their shortcomings and advantages.
Опис
Ключові слова
синдром Дауна, нейропсихологія, вищі психічні функції, нейропсихологічна корекція, Down's syndrome, neyropsychology, higher mental (cognitive) functions, neyropshychological correction
Бібліографічний опис
Найдьонова, Г. О. Нейропсихологічний підхід у роботі з дітьми із синдромом Дауна / Г. О. Найдьонова, Т. В. Гроза // Логопедія : наук.-метод. журнал. – Київ, 2016. – № 8. – С. 63-68.
