Публікація: Особливості балетмейстерських пошуків українських хореографів другої половини ХХ століття: творчий метод Анатолія Шекери
Вантажиться...
Дата
Автори
Савченко, Р. В.
Назва журналу
ISSN журналу
Назва тому
Видавець
Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова
Анотація
У статті, присвяченій видатному українському хореографу другої половини ХХ століття – Анатолію Шекері (1935–2000), висвітлено основні етапи сценічної діяльності майстра, проаналізовано жанрові особливості та ідейно-художній зміст, створених ним танцювальних
полотен. Встановлено, що балетмейстер спирався на розвинені танцювальні форми, класичну хореографічну лексику, пластичний гротеск, цікаво використовував окремі знахідки драматичного театру і кінематографу. Прагнучи до емоційної хореографічної поетики,
постановник намагався досягти стильової єдності всіх компонентів спектаклю, водночас зберігаючи яскраві контрасти головних драматургійних ліній балету.
In the article, devoted the prominent Ukrainian choreographer of the second half of ХХ century – Anatoliy Shekere (1935–2000), the basic stages of activity of master are sanctified, genre features and ideyno-khudozhestvennoe maintenance are analysed, created them dancings linens.It is set that a balletmaster leaned against the developed dancings forms, classic choreography, plastic grotesque, interestingly utillized the separate finds of legitimate drama and cinema. Aspiring to the emotional choreographic poetics, a producer tried to attain having a special purpose unity of all of the tools of theatrical, simultaneously saving the bright contrasts of main dramaturgic lines of theatrical.
In the article, devoted the prominent Ukrainian choreographer of the second half of ХХ century – Anatoliy Shekere (1935–2000), the basic stages of activity of master are sanctified, genre features and ideyno-khudozhestvennoe maintenance are analysed, created them dancings linens.It is set that a balletmaster leaned against the developed dancings forms, classic choreography, plastic grotesque, interestingly utillized the separate finds of legitimate drama and cinema. Aspiring to the emotional choreographic poetics, a producer tried to attain having a special purpose unity of all of the tools of theatrical, simultaneously saving the bright contrasts of main dramaturgic lines of theatrical.
Опис
Ключові слова
український балетний театр, хореографічна культура, балетмейстерські експерименти, танцювальна образність, Ukrainian ballet theater, choreographic culture, ballet-master experiments, dancing vividness
Бібліографічний опис
Савченко, Р. В. Особливості балетмейстерських пошуків українських хореографів другої половини ХХ століття : творчий метод Анатолія Шекери / Р. В. Савченко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2017. - Вип. 59. – С. 143-149.
