Публікація:
Теоретичні основи професійного самовизначення незрячих учнів старших класів

Вантажиться...
Ескіз

Дата

Автори

Гребенюк, Тетяна Миколаївна
Шевченко, Я. О.

Назва журналу

ISSN журналу

Назва тому

Видавець

НПУ імені М. П. Драгоманова

Дослідницькі проекти

Організаційні одиниці

Випуск журналу

Анотація

У статті розглядається питання актуальності дослідження особливостей професійного самовизначення незрячих учнів старших класів. Подані результати теоретичного дослідження, спрямованого на вивчення проблеми професійного самовизначення підростаючого покоління у загальній та спеціальній науковій літературі. Звертається увага на те, що в основі успішного професійного самовизначення лежить сформованість в особистості професійно-важливих якостей, а саме: окремих психічних, психологічних і фізичних властивостей, які відповідають вимогам певної професії і сприяють успішному оволодінню нею. Важливого значення у професійному самовизначенні надається адекватній самооцінці та Я-концепції, відповідно форми та методи профорієнтаційної роботи із школярами з порушеннями зору повинні бути спрямованими, в першу чергу, на самопізнання. Звертається також увага на особливості формування Я-концепції у осіб з порушеннями зору. Намічені шляхи подальшої роботи авторів над даною проблемою.
В статье рассматривается вопрос актуальности исследования особенностей профессионального самоопределения незрячих учеников старших классов. Представлены результаты теоретического исследования, направленного на изучение проблемы профессионального самоопределения подрастающего поколения в общей и специальной научной литературе. Обращается внимание на то, что в основе успешного профессионального самоопределения лежит сформированность у личности профессионально важных качеств, а именно: отдельных психических, психологических и физических свойств, которые соответствуют требованиям определенной профессии, способствующих успешному овладению ею. Важное значение в профессиональном самоопределении придается адекватной самооценке и Я-концепции, соответственно, формы и методы профориентационной работы со школьниками с нарушениями зрения должны быть направлены в первую очередь на самопознание. Обращается также внимание на особенности формирования Я-концепции у лиц с нарушениями зрения. Намечены пути дальнейшей исследовательской деятельности авторов над данной проблемой.
In the article the question of the relevance of the study of the peculiarities of professional self-determination of blind students of the senior classes is considered. The results of a theoretical study aimed at studying the problem of professional self-determination of the younger generation in general and special scientific literature are presented. Attention is drawn to the fact that the basis for successful professional self-determination lies in the formation of professionally important qualities in a person, namely: individual mental, psychological and physical qualities that correspond to the requirements of a certain profession that contribute to successful mastery of it. It is important for professional self-determination to have an adequate self-esteem and self-concept, respectively, the forms and methods of vocational guidance work with schoolchildren with visual impairments should be directed first of all to self-knowledge. Attention is also drawn to the peculiarities of the formation of the self-concept in persons with visual impairments. The ways of further research activity of the authors on this problem are outlined.

Опис

Ключові слова

старшокласники з порушеннями зору, професійне самовизначення, професійна орієнтація, Я-концепція, самооцінка, становлення особистості, старшеклассники с нарушениями зрения, профессиональное самоопределение, профессиональная ориентация, Я-концепция, самооценка, становления личности, visually impaired highschool students, professional self-determination, professional orientation, self-concept, self-esteem, identity development

Бібліографічний опис

Гребенюк, Т. М. Теоретичні основи професійного самовизначення незрячих учнів старших класів / Т. М. Гребенюк, Я. О. Шевченко // Соціально-психологічні проблеми тифлопедагогіки : збірник наукових праць. – Київ : НПУ імені М. П. Драгоманова, 2015. – Випуски 11 (19), 12 (20). – С. 95-106.

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By