Публікація:
Психологічні особливості професійного самовизначення випускників сільських шкіл

Вантажиться...
Ескіз

Дата

Автори

Федоренко, Любов Петрівна

Назва журналу

ISSN журналу

Назва тому

Видавець

Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова

Дослідницькі проекти

Організаційні одиниці

Випуск журналу

Анотація

У дисертації презентовано результати теоретико-експериментального дослідження професійного самовизначення випускників сільських шкіл. Проаналізовано основні наукові позиції зарубіжних і вітчизняних вчених щодо проблеми розвитку професійного самовизначення старшокласників. Теоретично визначено сутність досліджуваного утворення, його структурні компоненти (когнітивний, емоційно-ціннісний, орієнтовно-поведінковий). Обґрунтовано критерії (повнота уявлень про себе, про світ професій; ціннісне ставлення до вибору професії; проектування власного професійного майбутнього) їх розвитку; виокремлено показники та рівні (високий, середній, низький) розвитку професійного самовизначення випускників сільських шкіл; емпірично здійснено порівняльний аналіз особливостей становлення структурних компонентів професійного самовизначення сільських та міських випускників та визначено специфіку цього процесу у випускників сільських шкіл. Розроблено теоретичну модель психологічного супроводу випускників сільських шкіл щодо підвищення ефективності їх професійного самовизначення та доведено його дієвість.
В диссертации представлены результаты теоретико-экспериментального исследования профессионального самоопределения выпускников сельских школ. Проанализированы основные научные позиции зарубежных и отечественных ученых по проблеме развития профессионального самоопределения старшеклассников. Теоретически определена сущность исследуемого образования, его структурные компоненты (когнитивный, эмоционально-ценностный, ориентировочно-поведенческий). Обоснованы критерии (полнота представлений о себе, о мире профессий, ценностное отношение к выбору профессии, проектирование собственного профессионального будущего) их развития; выделены показатели и уровни (высокий, средний, низкий) развития профессионального самоопределения выпускников сельских школ; эмпирически осуществлен сравнительный анализ особенностей становления структурных компонентов профессионального самоопределения сельских и городских выпускников и определена специфика этого процесса у выпускников сельских школ. Разработана теоретическая модель психологического сопровождения выпускников сельских школ по повышению эффективности их профессионального самоопределения и доказана его действенность.
The dissertation shows the results of theoretical and experimental research of professional self - determination of rural school graduates. The main scientific positions of foreign and local scientists on the problem of professional self – determination and development of high school students were analyzed. The essence of the studied education, its structural components (cognitive, emotional-value, approximate-behavioral) were theoretically determined. The criteria (completeness of ideas about oneself, about the world of professions; value attitude to the choice of profession; designing one's own professional future) of their development were substantiated; professional selfdetermination and development indicators and levels (high, average, low) of rural school graduates were singled out; a comparative empirical analysis of the peculiarities of the formation of structural components of rural and urban graduates professional selfdetermination was prepared and determined the specifics of this process in graduates of rural schools. A theoretical model of psychological support for rural school graduates to increase the effectiveness of their professional self-determination has been developed and its effectiveness has been proven.

Опис

Ключові слова

професійне самовизначення, випускники сільських шкіл, ранній юнацький вік, рефлексія, прийняття рішення, вибір професії, планування професійного майбутнього, психологічний супровід випускників сільських шкіл, профессиональное самоопределение, выпускники сельских школ, ранний юношеский возраст, рефлексия, принятие решения, выбор профессии, планирование профессионального будущего, психологическое сопровождение выпускников сельских школ, professional self-determination, rural school graduates, early adolescence, reflection, decision-making, choice of profession, planning of professional future, psychological support of rural school graduates

Бібліографічний опис

Федоренко, Любов Петрівна. Психологічні особливості професійного самовизначення випускників сільських шкіл : автореферат дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія / Федоренко Любов Петрівна ; [наук. керівник Патинок Оксана Петрівна] ; Міністерство освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. - Київ, 2020. – 22 с.

Зібрання

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By