Публікація:
Психологічні чинники становлення професійної "Я-концепції" у студентів медичних коледжів

Вантажиться...
Ескіз

Дата

Автори

Ушакова, Катерина Юріївна

Назва журналу

ISSN журналу

Назва тому

Видавець

Нац пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова

Дослідницькі проекти

Організаційні одиниці

Випуск журналу

Анотація

У дисертації проведено теоретичний аналіз проблеми дослідження, встановлено психологічний зміст і структуру феномена «професійна «Я-концепція» майбутніх медичних працівників». Визначено критерії (усвідомлення студентами себе як майбутніх медичних працівників, їх самооцінювання як майбутніх фахівців медичної сфери, ставлення студентів до себе як медичних працівників у майбутньому, саморегуляція і самоконтроль ними власної поведінки у професійних ситуаціях), показники і рівні (високий, середній, низький) становлення професійної «Я-концепції» студентів медичних коледжів. Емпірично виявлено особливості та психологічні (розвиненість професійної свідомості; ставлення студентів до майбутньої професійної діяльності; співвідношення їх реальних уявлень про себе як майбутніх медичних працівників із ідеальними; місце професійної спрямованості у мотиваційній сфері студентів; прагнення професійної самореалізацїї; значущість обраної професії, актуальність і значущість професійної самоідентичності) й соціальні (професійна освіта; престижність професії медичного працівника у суспільстві; її соціальний статус у суспільстві; ставлення до медичних працівників у суспільстві) чинники становлення професійної «Я-концепції» студентів медичних коледжів. Доведено ефективність авторської програми психологічного супроводу розвитку професійної «Я-концепції» у студентів медичних коледжів.
In the dissertation the theoretical analysis of the research problem, the psychological content and the structure of the phenomenon «professional «І-concept» of the future medical workers» are established. The criteria are defined (students’ awareness of themselves as future medical workers, their self-assessment as future specialists in the medical sphere, the attitude of students towards themselves as medical workers in the future, self-regulation and self-control of their own behavior in professional situations), indicators and levels (high, medium, low) the formation of a professional «І-concept» of students of medical colleges. Empirically revealed features and psychological (development of professional consciousness, the attitude of students to future professional activity, the ratio of their real perceptions of themselves as future medical professionals with the ideal, the place of professional orientation in the student’s motivational field, the desire for professional self-realization, the importance of the chosen profession, relevance and the significance of professional self-identity) and social (vocational education, the prestige of the profession of medical worker in a society, its social the position in society, attitudes to health workers in society) factors of formation of professional «self-concept» students of medical colleges. The effectiveness of the author’s program of psychological support for the development of the professional «І-concept» at the students of medical colleges has been proved.

Опис

Ключові слова

«Я-концепція», професійна «Я-концепція», когнітивний компонент, емоційно-оцінний компонент, поведінковий компонент, чинники, становлення, розвиток, студенти, медичні коледжі, «І-concept», professional «І-concept», cognitive component, emotional-estimating component, behavioral component, factors, formation, development, students, medical colleges, «Я-концепция», профессиональная «Я-концепция», когнитивный компонент, эмоционально-оценочный компонент, поведенческий компонент, факторы, становление, развитие

Бібліографічний опис

Ушакова, Катерина Юріївна. Психологічні чинники становлення професійної "Я-концепції" у студентів медичних коледжів : автореферат дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 - педагогічна та вікова психологія / Ушакова Катерина Юріївна ; [наук. керівник Співак Любов Миколаївна] ; М-во освіти і науки України, Нац пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. - Київ, 2018. - 21 с.

Зібрання

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By