№ 1-2
Permanent URI for this collectionhttps://enpuir.udu.edu.ua/handle/123456789/17822
Browse
Recent Submissions
Item Хелена Радинська - миф или реальность? Сущность общественной работы в XXI веке(НПУ імені М. П. Драгоманова, 2014) Садовська, Е.У статті аналізується сутність соціальної та суспільної роботи у ХХІ ст. на підставі історичних аспектів становлення і розвитку польської освіти та педагогіки. Розкриваються теорія та практика соціальної педагогіки, яка була досліджена відомим польським педагогом і суспільним діячем Х. Радлінською.Item Профілактика професійного вигорання в соціальних працівників (досвід Польщі)(НПУ імені М. П. Драгоманова, 2014) Камінський, К.Мета статті полягає в представленні результатів досліджень феномена професійного вигорання серед соціальних працівників Міського Центру Допомоги Cім’ї в Білостоці, беручи до уваги, зокрема, запобігання цього явища. Соціальні працівники, робота яких характеризується контактaми з людьми, які знаходяться в кризових ситуаціях, наражає їх часто на стрес, який може призвести до професійного вигоряння. Дослідження показали, що з метою запобігання таким ситуаціям у першу чергу потрібно реформувати систему соціального забезпечення, ознайомити працівників з тими ж причинaми вигорання, скоротити надмірний обсяг роботи й уможливити їм супервізії.Item Патріотичне виховання у США: досвід для України(НПУ імені М. П. Драгоманова, 2014) Бояринцев, О.Аналізується досвід патріотичного виховання у США в його значенні для українського суспільства; автором обґрунтовано ряд умов ефективного застосування позитивного американського досвіду патріотичного виховання в Україні: відбір базових ідей; адаптація ідей до специфіки України; звернення від теорії до практики у вихованні патріотизму; чітка організація патріотичного виховання в партнерстві держави, школи, громади, релігійних організацій, приватного сектора.Item Особливості підготовки фахівців із соціальної роботи найвищого освітнього рівня (PHD) в університеті Шефілд Халем (Великобританія)(НПУ імені М. П. Драгоманова, 2014) Бойко, О. М.У статті розглядається досвід діяльності програми підготовки фахівців із соціальної роботи найвищого освітнього рівня (PhD) Університету Шефілд Халем (Великобританія). Проаналізовано основні підходи, структура та зміст навчання на докторській програмі (PhD) із соціальної роботи, а також можливості їх застосування для розвитку третього рівня освіти із соціальної роботи в Україні відповідно до вимог Болонського процесу.Item Програма корекційної роботи з дорослими особами, які вчинили насильство в сім'ї(НПУ імені М. П. Драгоманова, 2014) Трубавіна, І. М.Item Вплив адаптаційних механізмів на процес пристосування людини похилого віку до умов нового соціального середовища(НПУ імені М. П. Драгоманова, 2014) Коленіченко, Т. І.У статті проаналізовано дефініцію “адаптаційні механізми” в контексті проблеми пристосування людини похилого віку до умов нового соціального середовища; визначено основні адаптаційні механізми, які впливають на процес пристосування людини похилого віку до нового соціального середовища: діяльність, спілкування та самосвідомість особистості; обґрунтовано особливості впливу адаптаційних механізмів на процес пристосування людини похилого віку до умов нового соціального середовища.Item Розвиток обдарованої дитини в позашкільній освіті: проблема визначення(НПУ імені М. П. Драгоманова, 2014) Яременко, Л. Л.У статті аналізуються підходи до визначення місця та ролі позашкільної освіти у розвитку обдарованої дитини. Розкривається, що вона забезпечує систематизованими знаннями про культуру, природу, людину, суспільство їх застосування на практиці, опанування вміннями та навичками творчої діяльності.Item Роль молодіжних організацій у вирішенні соціальних проблем молоді(НПУ імені М. П. Драгоманова, 2014) Шевченко, В. М.У статті надається аналіз можливостей молодіжних організацій у вирішенні актуальних проблем молоді. Робиться спроба виявлення основних проблем і механізмів участі молодіжних об’єднань у формуванні й реалізації молодіжної політики та становленні громадянського суспільства в Україні.Item Навчання соціальному підприємництву як шлях до самодопомоги: соціально-педагогічний аспект(НПУ імені М. П. Драгоманова, 2014) Трубавіна, І. М.Стаття присвячена розкриттю сутності та значення навчання соціальному підприємництву в соціальній роботі як шляху реалізації самодопомоги в складних життєвих обставинах, висвітленню сутності соціального підприємництва для визначення змісту та особливостей, форм і методів навчання йому осіб з різним професійним і соціальним досвідом.Item Тренінг як інтерактивний метод навчання(НПУ імені М. П. Драгоманова, 2014) Румянцева, Т. В.Стаття присвячена тренінгу, як складовій частині інноваційного інтерактивного методу навчання. Розкрито особливості використання тренінгу в роботі соціального педагога. На основі теоретичного аналізу наукової педагогічної та психологічної літератури дано уточнення поняття тренінгу, як важливого компонента професійної підготовки соціальних педагогів.Item Структура підходів до вирішення проблем вдосконалення інноваційних технологій соціальної роботи у вищій школі(НПУ імені М. П. Драгоманова, 2014) Павлова, О. В.У статті аналізується питання щодо підходів до розв’язання проблем вдосконалення інноваційних технологій соціальної роботи у вищій школі. Зазначається, що цьому процесові сприяє спрямованість інноваційної діяльності соціального працівника на використання со ціологічного, інноваційного та аксіологічного підходів учених до можливостей вирішення існуючих соціальних проблем в сучасному світі.Item Концептуальні засади підготовки соціальних працівників до надання соціальних послуг у сфері дозвілля(НПУ імені М. П. Драгоманова, 2014) Скорик, Т. В.У статті обґрунтовується концептуальна модель підготовки соціальних працівників до організації дозвілля клієнтів соціальної роботи: визначаються мета, завдання, принципи, зміст, компоненти та рівні готовності соціальних працівників до надання дозвіллєвих послуг; визначаються мета, завдання, методи, форми та зміст дисципліни “Соціальна робота по організації дозвілля”, в процесі вивчення якої формуються знання, вміння та навички організації дозвілля; виділено функції соціального працівника та основні види соціальних послуг у сфері дозвілля.Item Методичне забезпечення викладання дисципліни "Адміністративне право" майбутнім фахівцям соціально-правового захисту населення(НПУ імені М. П. Драгоманова, 2014) Юрченко, Є. О.У статті розкриваються особливості застосування методичного забезпечення дисципліни “Адміністративне право” в процесі її викладання соціальним педагогам і працівникам. Сформовано теоретичне та практичне значення поданого матеріалу, мету та завдання методичного забезпечення. Висвітлено науковий стан розкриття основного порядку законного звернення громадян до органів державної влади в юридичних і педагогічних науках. Розкрито наповнення модулів дисципліни та практичну частину її засвоєння, що складається зі словникової роботи, питань і завдань для самоконтролю, індивідуальних завдань, роботи з першоджерелами: вивчення першоджерел та анотування літератури, творчих завдань і проблемних ситуацій.Item Складові професійної характеристики соціального педагога(НПУ імені М. П. Драгоманова, 2014) Пожидаєва, О. В.У статті здійснено порівняльний аналіз наукових підходів до визначення поняття “соціальний педагог”, зазначено сфери професійної діяльності соціального педагога, розкрито складові професійної характеристики.Item Самоповага як складова успіху майбутніх соціальних працівників(НПУ імені М. П. Драгоманова, 2014) Петренко, Т. В.У статті розглядається актуальна проблема – роль самоповаги особистості у процесі спілкування, аналізується проблема виховання самоповаги як складової успіху майбутніх соціальних працівників.Item Методичне забезпечення викладання дисципліни "Сімейне право" майбутнім фахівцям соціально-правового захисту населення(НПУ імені М. П. Драгоманова, 2014) Панченко, М. В.У статті розкриваються особливості впровадження методичного забезпечення дисципліни “Сімейне право” під час викладання її фахівцям соціально-правового захисту населення. Визначено, що сім’єю, з юридичної точки зору, вважаються особи, які спільно проживають, пов’язані спільним побутом, мають взаємні права та обов’язки. В процесі дослідження висвітлено стан наукових розробок у щодо розкриття проблем сім’ї та дитини, шлюбних відносин, охорони сім’ї, дитинства, батьківства та материнства, забезпечення належного розвитку та захисту прав дітей, позбавлених батьківського піклування та ін. Сформовано теоретичне та практичне значення, мету та завдання поданої на розгляд тематики. Розкрито наповнення трьох модулів дисципліни та практичну частину її засвоєння, а саме: словникову роботу, питання та завдання для самоконтролю, індивідуальні завдання, роботу з першоджерелами, вивчення першоджерел і анотування літератури, творчі завдання та проблемні ситуації.Item Технології навчання в системі інженерно-педагогічної освіти(НПУ імені М. П. Драгоманова, 2014) Париш, Н. М.У статті аналізуються поняття та структура технологій в системі інженерно-педагогічної освіти; інженерно-педагогічна освіта потребує визначення навчальних технологій з урахуванням власної специфіки; особливо це стосується екологічної складової, оскільки майбутній інженер-педагог повинен співвідносити результати своєї практичної діяльності з природою, вміти не тільки не нашкодити, а й спрогнозувати наслідки власних дій; крім того, оскільки такий фахівець є, перш за все, педагогом – він має володіти навчальними технологіями екологоспрямованої освіти.Item Розвиток законодавства України про соціальну реабілітацію(НПУ імені М. П. Драгоманова, 2014) Гусак, Н. Є.У статті автор аналізує історичний розвиток законодавства України про соціальну реабілітацію. Цей процес умовно можна розділити на два періоди: етап законодавчого закріплення окремих напрямів реабілітації (1991–2000 рр.) і етап легалізації соціальної реабілітації в законодавстві (2001–2013 рр.). Для першого етапу характерно: відсутність цілісного розуміння реабілітації як такої і виділення певних напрямів реабілітації для окремих соціальних груп. На другому етапі регламентується визначення соціальної реабілітації в двох законах України, які орієнтовані на різні моделі соціальної реабілітації – патерналістську та індивідуалістську. У підсумку автор приходить до висновку, що сьогодні неможливо розробити єдиний стандарт такої соціальної послуги як “соціальна реабілітація”.Item Специфіка професійної підготовки працівників соціальної сфери в контексті вимог Болонського процесу(НПУ імені М. П. Драгоманова, 2014) Голубенко, Т. О.; Миньківська, М. Ю.У статті розкрито вивчення наукових джерел, нормативно-правових актів, методичних матеріалів, аналіз практичного досвіду підготовки фахівців соціальної сфери в Україні за Болонським процесом.Item Напрям модернізації та підготовки фахівців соціальної роботи в умовах інформаційного суспільства(НПУ імені М. П. Драгоманова, 2014) Гуменюк, Л. Й.У статті досліджується питання модернізації в структурі соціальної роботи та підготовки фахівців в умовах інформаційного суспільства. Виділено етапи розвитку соціальної роботи в Україні, проаналізовано стан його розвитку, зазначено напрями й умови модернізації соціальної роботи, розширення поля її діяльності; викладено проблеми підготовки кадрів. Визначено, що сучасними базовими пріоритетами соціальної роботи є стандартизація соціальних послуг, формування ідеалів соціального розвитку, створення соціальної держави.