Наукові праці Факультету української філології та літературної творчості імені Андрія Малишка
Permanent URI for this collectionhttps://enpuir.udu.edu.ua/handle/123456789/1810
Browse
Recent Submissions
Item Постать Миколи Лисенка на сторінках журналу «Музика» (1923–1927)(Видавництво Українського державного університету, 2025) Цівун, НаталіяItem Листування Панаса Рудченка (Мирного): основні теми та смисли(Український державний університет імені Михайла Драгоманова, 2025) Григоренко, ІринаItem Визначні особистості української культури в процесі формування національної самосвідомості: історичний досвід і сьогодення(Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова, 2025)Збірник тез наукових доповідей і повідомлень присвячено комплексу питань про особливості та умови творення митецького, наукового, освітнього, громадсько-політичного українського простору, осмислення ролі окремих особистостей у формуванні національноїсамосвідомості на знакових етапах національного буття, осягнення історичного досвіду, викликів сьогодення та українських перспектив у майбутньому. Збірник призначений для науковців, студентів, музейників та всіх, хто цікавиться історією та культурою України.Item «Українська мова як іноземна» дистанційно : особливості, виклики, перспективи(Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова, 2024) Підкамінна, ЛюдмилаItem М. С. Грушевський про українську мову та український правопис (1926 р.)(Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова, 2024) Лобода, ТетянаItem Молодіжний сленг як один із чинників формування мовної культури(Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова, 2024) Котляренко, СвітланаItem Мовні та художньо-виражальні засоби назв картин і підписів до них українських художників-наївістів(Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова, 2024) Конєєва, Олена; Конєєва, КатеринаItem Проблемні питання складання сучасних ділових паперів у контексті ДСТУ 4163 2020(Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова, 2024) Дияк, ОленаItem Тенденції уніфікації сучасних документів(Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова, 2024) Глущик, СергійItem Мова як чинник формування світогляду людини в контексті переходу на українську: досвід учасників проєкту «Єдині»(Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова, 2024) Гаврилюк, Оксана; Самойлюк, МаргаритаItem Семантичний аспект функціонування обставинних детермінантів у мові офіційно-ділового спілкування(Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова, 2024) Виноградова, ЮліяItem Комунікативні барʼєри професійного спілкування(Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова, 2024) Шевчук, СвітланаItem Українська національна мовна особистість як феномен лінгводидактики : сучасні технології розвитку : Монографія(Видавництво УДУ імені Михайла Драгоманова, 2024) Шевчук, Світлана; Лобода, Тетяна; Дияк, Олена; Виноградова, Юлія; Глущик, СергійУ монографії проаналізовано інноваційні технології в сучасній мовній освіті та закцентовано на практичному застосуванні їх, простежено реалізацію інноваційних методів і прийомів на заняттях з української мови (за професійним спрямуванням) та інших лінгвістичних дисциплін. Для викладачів та здобувачів вищої освіти, методистів, учителів та всіх небайдужих до сучасних технологій у навчанні.Item Формування правової грамотності журналістів і роль медіа у забезпеченні правовопорядку під час воєнного стану(2024) Марків, Олександра Тимофіївна; Марків, Іван ПетровичУ статті розглядається вплив медіа на забезпечення правового порядку в Україні під час воєнного стану, а також обґрунтовано питання формування правової грамотності журналістів як компетентності, що дозволяє їм здійснювати фахову діяльність відповідно до нормативно-правових норм, етичних і професійних стандартів.Item Лонгрід у журналістській практиці: нараційні, комунікативні та соціально-психологічні особливості(International Scientific Unity, 2024) Марків, Олександра Тимофіївна; Білорусцева, Тетяна Миколаївна; Денисюк, Софія ВасилівнаItem Дидактичні практики формування аналітичної компетентності та комунікативного інтелекту сучасного науковця(International Scientific Unity, 2024) Зарівна, Оксана Тимофіївна; Марків, Олександра Тимофіївна; Марків, Іван ПетровичItem Актуалізація ролі викладача в освітньому процесі в епоху штучного інтелекту(2024) Марків, Олександра Тимофіївна; Зарівна, Оксана Тимофіївна; Марків, Іван ПетровичІсторично склалося, що педагог – "той, хто веде дитину" – поступово зростав у своїй значущості аж до авторитетного вчителя. Отже, він – це носій і передавач знань, котрий одночасно і контролює рівень їх засвоєння учнями. Власне, оцінка діяльності педагога, його суспільна користь саме цим визначається. Тому вчитель з ацікавлений у доборі найефективніших засобів передачі й доступності інформації. Педагогічна практика виробила багато технологій, засобів, методів викладання навчальних предметів, особливо в останні роки дистанційної роботи. Сьогодні до дидактичного арсеналу активно долучається штучний інтелект, який значно впливає на ролі викладача, все ж акцентуючи на його необхідній участі в освітньому процесі. В обігу, окрім звичних характеристик професії, маємо: тьютор, ментор, фасилітатор, новатор, модератор, коуч. Основними вимогами до сучасного педагога, окрім володіння предметними знаннями й уміння їх передавати іншим, є: гнучкість та адаптивність; стійкий емоційний інтелект; технічна грамотність; розвинені комунікаційні навички (уміння ефективно спілкуватися зі студентами через різноманітні канали зв'язку, включаючи електронну пошту, форуми, відеоконференції та соціальні мережі); бажання до професійного зростання.Item Thanatological motifs of M. Kholodnyi’s poetry: a dialogue with death(Publishing House “Baltija Publishing”, 2024) Урись, Тетяна ЮріївнаУ тезах представлена творчість малодослідженого поета Микола Холодного, який є представником дисидентського руху. Розглянуто образ смерті у поезії автора як своєрідну ілюстрацію негативних рис суспільно-політичного ладу, констатацію зла, що свідомо нищило людину як морально, так і фізично у радянський час, а з іншого – як символ свободи, звільнення від життєвих страждань та іманентної для природи категорії.Item Інтерпретація сучасного літературного процесу у збірці «Лісоруб у пустелі» Володимира Даниленка(Наукові перспективи, 2024) Урись, Тетяна ЮріївнаУ статті проаналізовано збірку Володимира Даниленка «Лісоруб у пустелі» (2009), яка представляє есе та літературну критику сучасної української літератури, розглянуто авторську інтерпретацію тенденцій розвитку української літератури кінця ХХ – початку ХХІ ст. В. Даниленко – письменник, представник «житомирської прозової школи», який зарекомендував себе у різних прозових жанрах, проте збірка «Лісоруб у пустелі» розкрила автора і як цікавого та своєрідного публіциста, есеїста та критика сучасної української літератури, представником якої він також є. Його підхід до аналізу і навколо літературних, і власне літературних явищ є певною мірою суб’єктив-ним: він подає матеріал, ніби зсередини. У своїх творах митець торкається абсолютно різних питань, пов’язаних з літературою (як світовою, так і українською): розповідає про письменницькі гонорари, клани та течії в літературних колах, літературні містифікації, Нобелівську премію, книжковий ринок, роль столиці та провінції в літературі, місця, в яких збиралися літературні «тусовки», проблему психології творчості пробудження письменницької самосвідомості тощо. Письменник-публіцист висвітлив зміну поколінь в українській літературі, визначивши його як соціокультурне явище, представники якого близькі за світоглядом і розумінням своєї ролі у літературі, міжособистісними зв’язками та впливом, близькістю естетичних поглядів митців, віком і культурою, часом входження в літературу. А також проаналізував літературні твори сімдесятників, вісімдесятників, дев’яностників та першого покоління ХХІ ст., розглянувши їх під кутом тих тенденцій, які, на його думку, найяскравіше себе у них проявили. Зокрема поезію автор розглянув крізь вияви у ній архетипів раю, героя, ворога, смерті, часу та відповідних символів та образів, що їх виражають. А ще розкрив специфіку іронічної, сатиричної, інтимної та зорової лірики. У прозі автор дослідив типологію героїв та проблематику, яку вони реалізують.Item Відтворення української національної культури у поезії дисидентів(2024) Урись, Тетяна Юріївна; Шморлівська, Яна СтепанівнаУ статті розглянуто поетичну творчість дисидентів Миколи Холодного, Івана Коваленка та Івана Світличного. Проаналізовано їхні вірші, окреслено елементи української національної культури, відтворені у них. Дисидентська поезія – вагоме надбання української культури, що є потужним джерелом формування української національної самосвідомості. Поетична спадщина М. Холодного, сповнена сатиричної гостроти та трагізму, сарказму на тоталітарну владу, танатологічних мотивів та образів, пов’язаних зі смертю, які несла за собою радянська дійсність, а ще глибоких за змістом національних констант, що відтворюють український національний дух. Поетичне слово І. Світличного вирізняється з-поміж інших дисидентів експериментальністю та оригінальністю, надзвичайною широтою й філософічністю думки, інтелектуалізмом та глибокою ліричністю. Морально-етична позиція ліричного героя сформована насамперед пошануванням таких цінностей, як життя, Батьківщина, свобода. Його лірична спадщина містить у собі дух свободи, протистояння, боротьби і віри. У своїх творах він ретранслює становище українця, що «гниє» у тоталітарній системі радянської держави. І. Коваленко розкриває у своїй творчості український простір, оспівує символи національної культури й духовності українського народу, відтворюючи їх екзистенційну єдність зі станом душі ліричного героя. Його поезія вражає широтою своєї тематики, образністю та оригінальністю, сповнена глибокого філософського та патріотичного змісту, любові до України та страшної участі її синів, що боролись за неї, її свободу й незалежність. Їх єднає спільна риса – відтворення у творчості маркерів української культури, її символів, згадка про провідників нації – письменників, культурних та громадських діячів, історичних перипетій, в які потрапляли українці, духу часу, в якому жили поети.