№ 3-4
Permanent URI for this collectionhttps://enpuir.udu.edu.ua/handle/123456789/17842
Browse
Recent Submissions
Item 1. Титульна сторінка. 2. Зміст збірника.(Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2016)Item Міжнародні соціальні проекти у сфері соціальної робот зі споживачами ін’єкційних наркотиків(Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2016) Пилипенко, К. С.; Романова, Н. Ф.У статті проаналізовано зміст міжнародних соціальних проектів у сфері соціальної роботи зі споживачами ін’єкційних наркотиків як групи підвищеного ризику до ВІЛ-інфекції. Описано основні напрямки співпраці між міжнародними донорами та українськими бенефіціаріями. Визначено загальні підходи й модель роботи міжнародних донорів з державними та недержавними організаціями.Item Соціально-педагогічна робота з дітьми із маргінальних сімей як наукова проблема(Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2016) Зємба, Б. А.У статті розглянуто різні наукові підходи до проблеми соціально-педагогічної роботи з дітьми із маргінальних сімей. Визначено основні положення організації адекватного соціально-виховного середовища, здатного забезпечити соціальну інтеграцію маргінальних сімей. Досліджено відкриті системи формальної, неформальної та інформальної соціально-педагогічної роботи з маргінальними сім’ями, які організовують умови реалізації людських можливостей. З’ясовано роль маргінальної сім’ї як первинної моделі виховного простору дітей. Виявлено необхідність педагогічної просвіти батьків шляхом передачі педагогічних знань і досвіду гуманістичних відносин.Item Амбівалентний характер педагогічних поглядів на екскурсійну проблематику в соціокультурному вимірі XX ст.(Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2016) Дудка, Т. Ю.У статті проаналізовано генезис екскурсійної діяльності у розрізі амбівалентності педагогічних поглядів ХХ століття. Шляхом аналізу творчої спадщини вітчизняних педагогів і суспільних подій епохи розкрито освітній потенціал досліджуваного феномену. Акцентується увага на багатоаспектності екскурсійної діяльності в контексті самореалізації особистості, шляхом залучення її до активного процесу пізнання.Item Особливості соціальної роботи з неповними сім’ями, які виховують дітей дошкільного і молодшого шкільного віку(Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2016) Білозор, Т. В.; Артеменко, І. Е.У статті висвітлено основні проблеми виховання дітей у неповних сім’ях. Автор визначає основні напрямки соціальної роботи з неповними сім’ями та зосереджує увагу на пошуку нових шляхів вдосконалення соціальної роботи з неповними сім’ями.Item Сутність і класифікація причин виникнення порушень психофізичного розвитку особистості(Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2016) Чечко, Т. М.У статті розглянуто поняття “особистість”, “порушення”, “інвалідність”; досліджено існуючі класифікації причин виникнення порушень психофізичного розвитку особистості; проаналізовано сучасні підходи до їх сутності. Здійснено спробу визначити провідні чинники появи тих чи інших порушень розвитку. З-поміж більшості класифікацій виокремлено ендогенні (внутрішні) та екзогенні (зовнішні) групи причин порушень розвитку. Піднято питання дослідження соціально-психологічних факторів виникнення порушень розвитку в дітей і підлітків.Item Значення оптимізму в контексті професійної діяльності соціального працівника(Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2016) Логвиненко, В. М.Предметом дослідження є роль оптимізму в професійній діяльності соціального працівника. Оптимізм розглядається як позитивне явище, що допомагає переборювати труднощі та досягати поставленої мети. Оптимісти вірять у позитивний перебіг подій, наполегливо й активно шукають вихід із критичної ситуації, завжди готові прийти на допомогу; їм характерні емпатія та альтруїзм. Такі особистісні якості є необхідними для соціальних працівників, які регулярно стикаються з негативними соціальними явищами. Клієнти соціальних служб часто мають цілий комплекс невирішених проблем. Вони незадоволені якістю свого життя та мають низький потенціал подолання життєвих труднощів. Активна позиція таких клієнтів значною мірою залежить від позитивної спрямованості соціальних працівників, які повинні допомогти клієнту здолати негативні установки щодо власної безпорадності. Обґрунтовано, що оптимізм сприяє конструктивному вирішенню професійних завдань; на засадах оптимізму можна ефективно вивести клієнта з критичного стану, підсилити його активність і покращити життєдіяльність.Item Потенційні можливості розвитку арт-терапії в Україні(Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2016) Замашкіна, О. Д.У статті порушено проблему пошуку потенційних можливостей становлення й розвитку арт-терапії в Україні. Здійснено спробу визначити зміст терміна “арт-терапія” у науковій літературі, становлення арт-терапевтичної технології за кордоном і в Україні та деякі особливості її застосування як у народній творчості, так і в соціальній сфері; основні аспекти діяльності суспільної організації “Арт-терапевтична асоціація”. З’ясовано, що розвиток арт-терапевтичних методик і технологій в Україні має потужний потенціал зважаючи на її мультимодальність на підґрунті використання народного фольклору та мистецтва. Зроблено висновок щодо перспектив розвитку арт-терапії в нашій країні.Item Наставництво як форма підготовки дітей-сиріт до самостійного життя(Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2016) Грицанюк, В. В.Розкрито зміст поняття “наставництво” та принципи його реалізації в соціальній роботі. Охарактеризовано напрями роботи наставників із дітьми-сиротами. Значну увагу при викладі основного матеріалу статті зосереджено на компетентностях наставника. Проаналізовано у чому заключається зміст таких компетентностей наставника як життєва, професійна, соціальна, комунікативна та культурна компетентність. Зроблено висновки, що тільки збалансоване володіння наставником кожною з компетентностей забезпечує якість і тривалість стосунків у парі. Окреслено переваги та недоліки впровадження офіційного інституту наставництва в Україні. Обґрунтовано, що наставництво є оптимальною формою підготовки дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, до самостійного життя в період деінституціалізації.Item Кондуктивна педагогіка як сучасна технологія соціальної роботи з дітьми, хворими на ДЦП(Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2016) Артеменко, І. Е.У статті розглядаються проблеми реабілітації дітей хворих на церебральний параліч. Автор розкриває сутність, зміст і принципи кондуктивної педагогіки. Проведений аналіз дозволив виокремити основні моменти реабілітаційної роботи з хворими на ДЦП у межах кондуктивної педагогіки.Item Оптимізація процесу патріотичного виховання учнівської молоді професійно-технічних навчальних закладів(НПУ імені М. П. Драгоманова ; ТОВ Вид-во "Аспект-Поліграф", 2016) Стех, Є. О.У статті проаналізовано ефективність реалізації структурно-функціональної моделі для оптимізації процесу патріотичного виховання учнівської молоді професійно-технічних навчальних закладів. Здійснена спроба обґрунтувати та експериментально перевірити запропоновані педагогічні умови у процесі патріотичного виховання учнівської молоді професійно-технічних навчальних закладів.Item Соціально-педагогічні особливості соціалізації військовослужбовців строкової служби в збройних силах України(Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова ; ТОВ Вид-во "Аспект-Поліграф", 2016) Гедзур, А. С.У статті здійснено аналіз особливостей соціалізації військовослужбовців строкової служби в Збройних силах України та проаналізовано основні наукові підходи до трактування процесу соціалізації.Item Контент-аналіз соціальних проектів освітнього спрямування 2015 р. в Україні(НПУ імені М. П. драгоманова ; ТОВ Вид-во "Аспект-Поліграф", 2016) Галан, Ю. В.; Литва, Л. А.У статті проаналізовано соціальні проекти освітнього спрямування, що діяли в Україні у 2015 році. Окреслено основні тенденції та досліджено контент проектів, виведено образ типового соціального проекту освітнього спрямування. Описано та візуально представлено результати проведеного емпіричного дослідження.Item Формування батьківської позиції, батьківства у молодого подружжя як соціально-педагогічна проблема(НПУ імені М. П. Драгоманов ; ТОВ Вид-во "Аспект-Поліграф", 2016) Годлевська, А. І.; Домарацька, А. Л.У статті аналізується сутність поняття “батьківства” як багатогранного явища, біологічного, соціокультурного, соціально-психологічного феномену; розглядаються історичні аспекти формування батьківства; основні компонентні характеристики батьківства; сучасні проблеми формування батьківства, батьківської позиції в молодого подружжя.