№ 1-4

Permanent URI for this collectionhttps://enpuir.udu.edu.ua/handle/123456789/17825

Browse

Recent Submissions

Now showing 1 - 20 of 22
  • Item
    1. Титульна сторінка. 2. Зміст збірника.
    (Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2015)
  • Item
    Професійне вигорання фахівців соціальної сфери
    (Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2015) Вознюк, Н. В.; Тименко, В. М.
    У статті розглянута проблема професійного вигорання фахівців соціальної сфери, фактори його виникнення та симптоми. Визначені різні підходи вчених до проблеми вигорання. Висвітлено класичні методики щодо подолання професійного вигорання.
  • Item
    Психологічні особливості міжкультурної комунікації в практиці соціальної роботи
    (Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2015) Вольнова, Л. М.
    У статті подано соціокультурні аспекти взаємодії у соціальній роботі, розглянуто поняття “міжкультурна комунікація”; описано проблеми міжкультурної комунікації, що можуть виникати в практиці соціальної роботи. Розкрито соціально-психологічні аспекти, що визначають процес міжкультурної комунікації, а також описано сукупність культурологічних знань, здатностей, умінь і якостей, якими повинен володіти соціальний працівник, котрий хоче успішно налагоджувати міжкультурну комунікацію з клієнтами.
  • Item
    Особливості організації психосоціальної робот з людьми, яких торкнулася проблема ВІЛ
    (Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2015) Бакуменко, І. А.; Мельник, І. П.; Савельчук, І. Б.
    У статті розкрито зміст психосоціальної роботи з людьми, які живуть із ВІЛ. Висвітлені визначення ВІЛу та СНІДу, методи та напрямки психосоціальної роботи, а також проблеми ВІЛ-інфікованих, наведена статистика людей, які живуть із ВІЛ. Розглянута діяльність Благодійного центру соціальної роботи “Світ без залежності” та її підструктурних установ соціального спрямування.
  • Item
    Психоаналітичний аспект дослідження феномену соціальної адаптації
    (Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2015) Осетрова, О. О.
    Стаття присвячена дослідженню феномену соціальної адаптації, що може проходити різними шляхами і мати різні наслідки, але є необхідною складовою життєвого процесу людини, визначаючи стан її здоров’я та комфорту. Дослідження проводиться у психоаналітичному ключі.
  • Item
    Шляхетність соціального працівника
    (Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2015) Санжаровець, В. М.
    У статті розглядаються управління в соціальній службі та виконання посадових обов’язків соціальним працівником; методи та технології управлінських рішень керівника соціальної служби; знання, уміння та моральні якості необхідні фахівцю.
  • Item
    Необхідність існування центрів соціально-психологічної реабілітації в сучасному українському суспільстві
    (Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2015) Пидюра, І. П.
    У cтaттi предcтaвлено визнaчення оcновних хaрaктерних ознaк, що опиcують роботу центрiв cоцiaльно-пcихологiчної реaбiлiтaцiї дітей, на основі яких можна буде підтвердити або спростувати актуальність їх створення в нашій державі.
  • Item
    Проблема розвитку інституту уповноваженого з прав дитини в Україні
    (Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2015) Гуріч, В. О.
    У статті розглядається проблема розвитку організаційних форм функціонування дитячого омбудсмена в Україні як механізму забезпечення прав і свобод. На основі порівняльного аналізу визначаються можливі напрями становлення його як незалежного та дієвого інституту. Окреслюються умови створення сучасної моделі професійної діяльності дитячого омбудсмена на різних рівнях адміністративно-управлінської та інституціональної систем в Україні.
  • Item
    Соціальна робота з сім’ями, які мають складні життєві обставини
    (Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2015) Сідлецька, Л. І.; Савельчук, І. Б.
    У статті розглянуті соціальна робота з сім’єю у складних життєвих обставинах, характеристика сім’ї, її функції, форми роботи, які застосовуються з такими сім’ями. Розкрито структуру та динаміку сім’ї, види соціальної роботи з сім’єю у складних життєвих обставинах.
  • Item
    Соціальний патронаж у системі захисту людей похилого віку
    (Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2015) Савельєва, М. Ю.; Савельчук, І. Б.
    У статті розглядається одна із форм соціальної роботи з людьми похилого віку – соціальний патронаж. Розкрито теоретичний зміст та особливості соціального патронажу. Визначені основні етапи здійснення соціального патронажу людей похилого віку закладами соціального обслуговування. Окреслено основні послуги які відповідно до потреб клієнта надає територіальний центр.
  • Item
    Багатодітна сім’я як об’єкт соціальної роботи
    (Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2015) Корж, І. А.; Романова, Н. Ф.
    У статті проаналізовано специфіку соціальної роботи з багатодітними сім’ями, які опинилися у складних життєвих обставинах, та зміст соціального супроводу, які здійснюють центри соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді. Описано нормативно-правову базу, яка регулює процес соціальної роботи з даною категорією сімей, визначено основні шляхи подолання життєвих труднощів, збереження та підвищення їх соціального статусу. Визначено, що на сьогодні досить актуальною є потреба у розширенні змісту соціально-педагогічної послуги, з акцентом на посилення виховної функції батьків у багатодітній родині, спрямованої на підвищення рівня взаєморозуміння між членами родини та створення позитивного мікроклімату.
  • Item
    Диференціація навчальної та виробничої практики в системі підготовки бакалавра спеціальності «Соціальна робота»
    (Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2015) Ковальчук, О. В.
    Стаття присвячена практичній підготовці студентів спеціальності “Соціальна робота”. Розкрито особливості організації та проведення практики на різних курсах підготовки майбутнього фахівця. На основі теоретичного аналізу уточнено поняття “компетенції” в контексті проходження практики студентами.
  • Item
    Медіа як ретранслятор соціальних проблем
    (Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2015) Герасим, Г. З.; Климанська, Л. Д.
    У статті аналізується одна з можливих соціологічних версій інтерпретації соціальних проблем. Процесуальний конструкціоністський підхід до опису соціальної реальності дає можливість побачити соціальну проблему як результат соціальної діяльності людей. Врахування ролі медіа в процесі соціальної проблематизації в комплексі з об’єктивною/експертною оцінкою, дозволяє подати повнішу картину самої соціальної загрози, а також визначити найефективніші шляхи подолання негативних наслідків складних соціальних обставин. У статті досліджуються шаблони, які використовують журналісти для посилення інформації про соціальну проблему в руслі кращого сприймання такої інформації масовим читачем і глядачем: “страшні історії”, розважальний стиль подання інформації; уникнення наукових даних; власна точка зору журналіста; взаємодія між різними засобами масової інформації; вимога проактивної позиції соціальних інституцій, вплив груп тиску.
  • Item
    Особливості надання соціальних послуг людям похилого віку
    (Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2015) Білоус, І. Ю.; Романова, Н. Ф.
    У статті проаналізовано зміст соціальних послуг для людей похилого віку та їх нормативно-правове забезпечення. Визначені особливості надання соціальних послуг людям похилого віку в домашніх або стаціонарних умовах територіальними центрами соціального обслуговування. Розкрито принципи, які визначають основні підходи для організації достойного життя літніх людей у суспільстві, механізми надання соціальних послуг, діяльність соціального працівника у територіальному центрі надання соціальних послуг, інноваційні соціальні послуги.
  • Item
    Позашкільна освіта в системі сучасної освіти: статус та основні функції
    (Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2015) Яременко, Л. А.
    У статті обґрунтовано, що серед соціальних інститутів виховання й розвитку підростаючих поколінь особлива роль належить позашкільній освіті. Вона є невід’ємною частиною життя суспільства, яка сприяє реалізації індивідуальних психофізичних і соціальних потреб особистості, що розвивається, розкриттю її творчого потенціалу, формуванню соціально значущих якостей. Саме тому позашкільна освіта є складовою системи сучасної освіти, передусім системи безперервної освіти учнівської молоді. З огляду на це, позашкільна освіта значною мірою відповідальна за соціалізацію особистості, формування її ціннісних і моральних орієнтацій. Певна неувага держави та суспільства до цієї ланки освіти, допущена в минулі два десятиліття, позначилася зниженням творчої активності учнівської молоді. Відродження статусу позашкільної освіти потребує широкоформатних досліджень її природи та сутності, завдань і технологій їх реалізації.
  • Item
    Інформаційна культура педагога: проблеми визначення та формування
    (Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2015) Шовш, К. С.
    У статті аналізується процес формування інформаційної культури майбутнього педагога, загалом, соціального педагога, зокрема. Автор відзначає, що інформаційні компетенції для вчителя є чинником його авторитету серед учнівської молоді, а разом з тим – засобом інтенсифікації навчально-виховного процесу. Вчитель має володіти такою інформаційною культурою, завдяки якій він зможе в педагогічній формі транслювати основні знаннєві здобутки людства своїм учням; вміння утворити цю педагогічно сформовану інформацію з неохопного інформаційного середовища, що сьогодні функціонує, є важливою особистісно-професійною компетентністю вчителя нового покоління, педагога інформаційної доби. Інформаційна культура вчителя є невід’ємною складовою його загальної педагогічної та особистісної культури.
  • Item
    Тенденції розвитку культури особистості в умовах інформаційного суспільства
    (Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2015) Тріфаніна, Л. С.
    Стаття присвячена проблемі трансформації культури особистості в сучасному інформаційному суспільстві. Розглянуто зміст поняття “культура” та різні підходи щодо його трактування. Акцентовано увагу на структурі культури та її характерних ознаках. Проаналізовано визначення “інформаційне суспільство”. Інформаційну культуру представлено як один із спеціалізованих видів загальної культури особистості.
  • Item
    Педагогічні умови формування готовності майбутніх соціальних педагогів до організації освітньо-дозвіллєвої діяльності
    (Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2015) Олійник, Г. М.
    У статті визначено та обґрунтовано педагогічні умови формування готовності майбутніх соціальних педагогів до організації освітньо-дозвіллєвої діяльності.