Навчальні видання Історичного факультету
Permanent URI for this collectionhttps://enpuir.udu.edu.ua/handle/123456789/37359
Browse
Recent Submissions
Item Організація туризму(Сочінський М.М., 2022) Перепелюк, Ольга МаксимівнаНавчальний посібник відповідає робочій програмі курсу «Організація туризму», затвердженій Міністерством освіти і науки України. У ньому подано програму навчальної дисципліни, плани семінарських занять та короткі відомості, які сприятимуть підготовці студентів до них, рекомендовану літературу, завдання для ІНДЗ, запитання для підготовки до екзамену. Видання буде корисним для студентів, які навчаються за спеціальностями у галузі туризму, а також викладачам та широкому колу фахівців, які цікавляться питаннями туризму.Item Україна: історія, культура, ментальність(Візаві, 2021) Перепелюк, Ольга МаксимівнаНавчальний посібник укладено відповідно до вимог кредитно-трансферної системи. У ньому подано програму навчальної дисципліни, плани семінарських занять та короткі відомості, які сприятимуть підготовці студентів до них, основну термінологію, рекомендовану літературу, завдання для ІНДЗ та самостійної роботи, структуру залікового кредиту. Видання буде корисним для викладачів та всіх, хто цікавиться інформацією про історію України та менталітет українців.Item Флешмоби в позанавчальній діяльності вчителя історії України: формування громадянської позиції в умовах агресії РФ (2022 р.)(Педагогічна преса, 2022) Коляда, Ігор Анатолійович; Шершень, МаріяВ умовах незалежності та етапу становлення громадянського суспільства в Україні сьогодні надзвичайно важливим і актуальним завданням є виховання свідомого громадянина, патріота, активної, творчої особистості, яка вміє будувати рівноправні відносини з державою.Однією із новітніх форм громадянської активності молоді, її соціальної комунікації, формою громадянської культури стало таке явище, як флешмоб. Метою даного дослідження виступає вплив соціального явища флешмобу на формування громадянської культури на різних етапах життя і навчання учнів закладів загальної середньої освіти в умовах агресії російської федерації.Item Вступ до історії України та громадянської освіти : підручник для 5 класу закладів загальної середньої освіти(Оріон, 2022) Бакка, Тамара Володимирівна; Желіба, Олександр; Мелещенко, Тетяна; Ашортіа, ЄвгенІсторія допоможе тобі зрозуміти, який шлях подолало людство, щоб досягти сьогодення, з’ясувати, чому відбуваються події та до яких наслідків призводить вибір людини. Громадянська освіта допоможе з’ясувати особливості сучасності, навчить співжиттю та співорганізації в суспільстві, дасть змогу ефективно планувати майбутнє і робити виважені рішення. Вивчаючи матеріали курсу, ти зрозумієш витоки багатоманіття людей і спільнот, навчишся їх цінувати. Ти зможеш працювати із різними джерелами інформації, взаємо діяти з навколишнім світом, виявляти людяність, розуміти свої права та права інших. Матеріал підручника, на нашу думку, має тебе зацікавити. На початку кожного параграфа буде запитання, яке дасть змогу пригадати інформацію, що потрібна для вивчення нового матеріалу. Параграф поділений на інформаційні блоки, до яких поставлені запитання і сформульовані завдання. Крім авторського тексту він містить текстові й візуальні джерела. Звертай увагу на QR-коди. За допомогою гаджетів через них можна буде переглянути цікавий додатковий матеріал. Щоб тобі було легше орієнтуватися в підручнику, авторами було створено рубрики. Після кожного уроку для осмислення вивченого вміщені наскрізні запитання і завдання. У кінці кожного розділу на тебе чекає урок узагальнення, де ти зможеш пригадати вивчене, аналізувати, ставити запитання, проєктувати й оцінювати себе. Кожне узагальнення містить навчальну настільну гру, в яку ти зможеш погратися з друзями чи рідними. Отже, підручник з історії України та громадянської освіти допоможе тобі продовжити шлях становлення громадянина/громадянки своєї країни.Item Етика: підручник для 5 класу закладів загальної середньої освіти(УОВЦ «Оріон», 2022) Мелещенко, Т. В.; Желіба, О. В.; Бакка, Тамара Володимирівна; Ашортіа, Є. Д.; Козіна, Л. Є.Запрошуємо кожного з вас у світ етики! Підручник, який ти тримаєш у руках, проведе тебе у світ моралі, поведінки та спілкування. Вивчаючи матеріали курсу етики, ти зрозумієш свою унікальність й унікальність інших. Ти навчишся взаємодіяти із собою і людьми, проявляти людяність, бути справедливим. З курсу етики ти дізнаєшся, що таке моральні норми, цінності, етикет і для чого потрібні правила поведінки. Етика розкриє, що таке добро і зло, які є людські чесноти. Ти зрозумієш суть морального вибору, зокрема те, що за вчинки потрібно відповідати, а без старанності не до сягти мети. Етика допоможе тобі опанувати себе, проявляти терплячість і стриманість. Курс «Етика» підкаже, як поводитися вдома, у школі, на вулиці, з однолітками та старшими. Ти дізнаєшся, як бути доброчесним/доброчесною, ефективно спілкуватися, правильно співпереживати та співрадіти. Матеріал підручника цікавий і різноманітний. Для тебе створено різні рубрики. На початку кожного параграфа ти будеш читати діалог між хлопчиком і дівчинкою — Назаром й Аланою, який буде спонукати тебе до роздумів над новою темою. Також ти будеш ознайом люватися з «Фактами, над якими варто замислитися», розглядати «Ситуації для роздумів», «Особистий профіль». Рубрики «# Так говорив/так говорила/а я думаю так» і «Народна мудрість: міркуємо разом» привернуть твою увагу до народної та художньої творчості, суджень цікавих особистостей, а також спонукатимуть до формування власної думки. Корисною є рубрика «Це тобі стане в пригоді для розуміння себе й інших».Після кожного уроку вміщена особлива рубрика самоаналізу «Розмірковую про вивчене», добре тобі знайома з початкової школи. Запитання, подані в ній, допоможуть краще розібратися, наскільки ти зрозумів тему, яка обговорювалася на уроці. Також пропонуємо тобі вести свій зошит або за писник важливих думок. У підручнику є багато цікавих запитань і завдань,на які ти шукати- меш відповіді самостійно, а також працюючи разом з однокласниками й однокласницями. Після кожного параграфа ти зможеш перевірити свої знання та створити щось нове разом із класом. За допомогою QR-кодів дізнаватимешся більше, переглянувши цікавий матеріал. Ти будеш працювати з малюнками, таблицями, схемами, відеоматеріалами тощо. По-новому зможеш оцінити переглянуті мультфільми чи прочитані раніше казки, проаналізувати вчинки й поведінку героїв. Після кожної теми на тебе чекатиме урок-узагальнення, де ти будеш пригадувати й аналізувати вивчене, ставити запитання, проєктувати й оцінювати себе. Отже, відкривши підручник з етики, ти побачиш, що це настільна книжка, яка допоможе тобі стати справжньою людиною.Item День Європи. Методичні рекомендації проведення уроку для закладів загальної середньої освіти(Педагогічна преса, 2022) Бакка, Тамара Володимирівна; Желіба, Олександр; Ладиченко, Тетяна Вячеславівна; Мелещенко, Тетяна ВолодимирівнаНадаютьсчя методичні рекомендації щодо проведення уроку з громадянської освіти для закладів загальної середньої освітиItem Використання творів живопису Т. Шевченка як засобу візуалізації при вивчення історії України. 8 клас(Педагогічна пренса, 2022) Коляда, Ігор Анатолійович; Іжук, СофіяВикористання творів живопису є невід'ємним елементом процесу вивчення історії України. Навчання історії України засобами живопису дозволяє сформувати у здобувачів освіти цілісне уявлення про історичну подію, персоналію, унаочнити певні образи минулого, що в свою чергу сприяє зростанню пізнавального інтересу та активізує засвоєння історичних знань. Твори живопису здійснюють емоційний вплив, задіюють різні органи чуття, тим самим закріплюючи в пам'яті здобувачів освіти сформовані образи.Item Компетентнісний підхід до вивчення історії на прикладах підручників з всесвітньої історії(Вид-во "Педагогічна преса", 2020) Ладиченко, Тетяна В'ячеславівнаВ статті йдеться про вивчення всесвітньої історіїItem Медіаграмотність на уроках суспільних дисциплін: плани-конспекти уроків(Академія Української Преси, Центр Вільної Преси, 2015) Бакка, Тамара Володимирівна; Волошенюк, Оксана; Гуменюк, Людмила; Євтушенко, Раїса; Мелещенко, Тетяна Володимирівна; Мокрогуз, Олександр; Потапова, ВалентинаВидання — перша спроба інтеграції медіаграмотності у викладанні суспільних дисциплін. Перший розділ — це посібник для вчителя, де автори пропонують короткий огляд того, що таке медіа, медіаосвіта та медіаграмотність. У розділах 3–11 пропонуються власне плани-конспекти занять для курсів «Історія України», «Всесвітня історія», «Людина і світ». Пропоновані вправи також можуть бути використані під час виховних годин, під час занять гуртків юних журналістів.Item Інтегрований курс "Громадянська освіта" (рівень стандарту): підручник для 10 класу закладів загальної середньої освіти(УОВЦ "Оріон", 2018) Бакка, Тамара Володимирівна; Марголіна, Любов Валеріївна; Мелещенко, Тетяна ВолодимирівнаПідручник побудовано відповідно до чинної державної програмиЮ його структура складається із семи розділів, поділених на окремі теми та параграфи. Важливим складником є робота з візуальним матеріалом, статистичними даними, документами, джерелами.Item Підготовка вчителя історії до використання формувального оцінювання у освітньому процесі(Вид-во ТНПУ, 2020) Мелещенко, Тетяна ВолодимирівнаВ статті йдеться про теЄ що формувальне оцінювання має стати одним із ключових елементів забезпечення якості освіти.Item Компетентісний підхід до вивчення всесвітньої історії в НУШ(Вид-во ТНПУ, 2020) Ладиченко, Тетяна В'ячеславівнаВ статті йдеться про те, що в курсі всесвітньої історії ми формуємо громадянську компетентність, оскількі цього вимагає сучасна парадигма української освітиItem НАТО - сила, що захищає мирних громадян: посібник для викладача та вчителя(Всеукраїнська спілка викладачів суспільних дисциплін і громадянської освіти, 2019) Бакка, Тамара Володимирівна; Волошенюк, Оксана; Желіба, Олександр; Єватушенко, Раїса; Мелещенко, Тетяна Володимирівна; Мальований, Олександр Олексійович; Мокрогуз, ОлександрПосібник втілює прагнення авторів зробити натознавство елементом викладання історії, політології майбутнім педагогам і самоосвіти політично активних громадян. Посібник має діалогічно-практичну спрямованість. Вправи і завдання посібника можуть бути використані як під час вивчення курсу на вибір, так і під час проведення виховних годин, занять гуртків юних істориків і журналістівItem Теоретичні і методичні засади використання художньої літератури на уроках історії України у 9 класі (на прикладі вивчення теми:"Російсько-французька війна 1812 р. і Україна")(Інститут історії України НАН України, 2013) Загребельна, Ніна Іванівна; Ухаль, В. М.У статті розкрито методичні прийоми використання творів художньої літератури, українських народних дум та історичних пісень для підвищення ефективності засвоєння історичного матеріалуItem Теоретико-методичні засади висвітлення ролі історичної особи на уроках з історії України у 9 класі при вивчення теми:"Російсько-французька війна 1812 р. і Україна (І. Котляревський - організатор козацьких полків у війні 1812 р.)"(Інститут історії України НАН України, 2013) Коляда, Ігор АнатолійовичПроаналізовано підходи радянських та сучасних методистів щодо висвітлення ролі історичної особи на уроках історії України в 9 класі.Item Формування історичних уявлень про політичне життя засобами художньої літератури та живопису на уроках історії України у 8 класі (на прикладі теми:"Україно-московський договір. Переяславська Рада (1654 р.)")(Кам'янець-Подільський національний університет імені І. Огієнка, 2019) Коляда, Ігор АнатолійовичУ статті аналізуються методичні проблеми використання художньої літератури та живопису на уроках історії України. Акцентується увага на тому, що використання художньої літератури та живопису на уроках історії сприяє свідомому і глибокому засвоєнню матеріалу учнями, формуванню яскравих образів минулого, що є складовою частиною їх історичних уявленьItem Внутрішня політика Данила Романовича : історія України, 7 клас(Вид-во "Педагогчна преса", 2020) Коляда, Ігор Анатолійович; Карабардін, АндрійНадається навчально-методичний матеріал на допомогу вчителю середньої школи до підготовки уроку з історії України у 7 класіItem Конституція України, особисті (громадянські) права та свободи громадян України : правознавство, 10 клас(Вид-во "Педагогчна преса", 2020) Коляда, Ігор Анатолійович; Ільницький, ІгорНадається навчально-методичний матеріал на допомогу вчителю середньої школи до підготовки уроку з правознавства у 10 класіItem Більше бароко! Lifestyle спудея та школяра кінця XVII - першої половини XVIII ст.(ТОВ "Видавничий дім " Перше вересня", 2020) Коляда, Ігор Анатолійович; Ільницький, ігорНадається розробка уроку з історії України для 8 класу на тему:" Культура українських земель кінця XVII - першої половини XVIII ст.Item Незламні : комбінований урок(ТОВ "Видавничий дім " Перше вересня", 2020) Коляда, Ігор Анатолійович; Шмирка, АлєксандраНадається розробка уроку з історії України для 10 класу на тему: "Нацистський окупаційний режим"