Випуск 103
Permanent URI for this collectionhttps://enpuir.udu.edu.ua/handle/123456789/23611
Browse
Recent Submissions
Item 1. Титульна сторінка. 2. Зміст збірника.(Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова, 2012)У збірнику вміщено статті, де розглядаються актуальні питання наукових досліджень докторантів, аспірантів, викладачів навчальних закладів та співробітників наукових установ України, які працюють у галузях педагогічних та історичних наук.Item Історія та історіографія первісного суспільства у творчості Г. А. Бонч-Осмоловського(Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова, 2012) Черкасов, О. В.У статті подано загальну характеристику наукової діяльності Г. А. Бонч-Осмоловського як історика та історіографа вітчизняного палеоліту. Акцентовано на новаційних ідеях та відкриттях ученого, важливих для розвитку сучасної історії первісного суспільства.Item Ніжинський юридичний ліцей князя Безбородька наприкінці 50 – у першій половині 70-х рр. ХІХ ст.(Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова, 2012) Торубара, А. О.В статті йдеться про завершальний період існування Ніжинського юридичного ліцею князя Безбородька. З’ясовано причини занепаду цього навчального закладу та висвітлено процес його реформування в Історико-філологічний інститут.Item Меморіали Великої Вітчизняної війни у містах-героях України та політика пам’яті (1942–1980-х рр.)(Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова, 2012) Калібовець, С. М.У статті розглянуто питання встановлення меморіалів у містах-героях України на знак увічнення пам’яті полеглих воїнів під час Великої Вітчизняної війни; комеморації пам’яті в Україні 1942–1980-х рр.Item Вплив соціально-побутових умов, виховання, навчання на бойові традиції українського козацтва(Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова, 2012) Глушук, В. М.В статі розглядається вплив соціально-побутових умов, виховання, навчання на бойові традиції українського козацтва.Item Nauczyciel wczesnej edukacji i oczekiwania wobec niego(Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова, 2012) Juszczak, KrzysztofWspółczesny świat znajduje się na ścieżce intensywnego rozwoju. W granicach istnienia jednego pokolenia dokonują się istotne zmiany w wielu dziedzinach życia. Zmiany te znajdują odzwierciedlenie w sferze edukacji, stawiając przed nią nowe cele i zadania. Wymaga to od nauczycieli wygenerowania kompetencji umożliwiających kształcenie społeczeństwa nowej ery.Item Роль сімейного виховання у профілактиці відхилень у поведінці підлітків(Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова, 2012) Ярошко, М. М.У статті розглядається питання ролі сімейного виховання у профілактиці відхилень у поведінці підлітків.Item Ефективні шляхи вдосконалення підготовки фахівців економічного профілю у ВНЗ(Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова, 2012) Яковенко, О. І.У статті на основі аналізу здійснених науково-експериментальних досліджень вивчаються передові шляхи вдосконалення системи підготовки фахівців економічного профілю. Найефективнішими визнаються практична спрямованість навчання на основі компетентністного підходу та у поєднанні із застосуванням інформаційно-комунікаційних технологій.Item Молодший школяр як суб’єкт виховання чуйності(Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова, 2012) Хижняк, А. В.Висвітлено вікові особливості молодшого школяра, які сприяють вихованню такої моральної якості, як чуйність.Item Виховання лідерів агропромислового комплексу як важлива суспільна потреба(Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова, 2012) Сопівник, Р. В.На основі аналізу законодавчих, нормативно-правових актів і декларативних документів висвітлено суспільну потребу у підготовці фахівців для агропромислового комплексу України, як лідерів трудових колективів. Обґрунтовано необхідність виховання лідерських якостей студентів аграрних вищих навчальних закладів на засадах компетентністного підходу.Item Організаційно-методичні аспекти науково-дослідної роботи студентів напряму підготовки “Філологія”(Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова, 2012) Процька, С. М.У статті узагальнено сучасні підходи до визначення сутності поняття “науково-дослідна робота студентів”; охарактеризовано специфіку організації науково-дослідної роботи студентів та її методичне забезпечення на прикладі навчання майбутніх фахівців напряму підготовки “Філологія”.Item Впровадження української народної фізичної культури в навчально-виховний процес дітей і молоді(Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова, 2012) Потужній, О. В.; Потужня, О. М.; Закопайло, С. А.У статті висвітлюються напрями оптимізації становлення національної системи фізичного виховання з урахуванням особливостей культурно-історичного середовища і традицій українського народу.Item Зарубіжні теоретичні підходи до проблеми батьківсько-дитячих взаємин у сім’ї(Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова, 2012) Повалій, Л. В.У статті подано аналіз зарубіжних теоретичних підходів з проблеми батьківсько- дитячих взаємин, розкриваються окремі аспекти формування гуманних взаємин у сімейному середовищі.Item Тренінг як засіб виховання поваги до дитини у майбутніх учителів(Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова, 2012) Павицька, К. М.У статті теоретично обґрунтовано сутність тренінгової роботи, проаналізовано методичні основи та основні переваги використання тренінгового методу у вихованні у майбутніх учителів поваги до дитини. Визначено основні навички, уміння та якості, що формуються у процесі тренінгових занять, які необхідні для встановлення у майбутніх учителів шанобливих взаємин із дітьми.Item Суспільно-історичні та культурно-освітні чинники становлення й розвитку особистості Егертона Раєрсона(Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова, 2012) Мукан, Н. В.; Гук, Л. І.У статті вивчаються суспільно-історичні, культурні та освітні чинники, що вплинули на становлення й розвиток особистості Егертона Раєрсона – одного із найкращих управлінців у галузі освіти Канади ХІХ століття. Автори аналізують ранні роки життя педагога, його соціальне походження та освіту.Item Смислове навантаження понять “толерантність” та “інтолерантність”(Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова, 2012) Матієнко, О. С.; Дакалюк, О. О.У статті аналізується смислове навантаження понять “толерантність” та “інтолерантність”. Теоретично доведено, що толерантність-інтолерантність – явища багатогранні й неоднозначно позитивні, діалектика яких значно складніша від твердження про те, що “толерантність – завжди добре, а інтолерантність – завжди погано”.Item Формування діагностичних компетенцій у майбутніх учителів початкової школи(Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова, 2012) Мартиненко, С. М.У статті обґрунтовано систему діагностичних компетенцій, якими мають володіти майбутні вчителі початкової школи; визначено поетапність їх формування; охарактеризовано основні компоненти формування діагностичних компетенцій у майбутніх учителів початкової школи під час їх професійної підготовки.Item Компетентнісний підхід у системі інформаційно-технологічної підготовки майбутніх учителів технологій(Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова, 2012) Макаренко, Л. Л.У статті розглянуто питання компетентнісного підходу в системі інформаційно- технологічної підготовки майбутніх учителів технологічної освіти в умовах Болонського процесу. Показано шляхи формування інформаційно-технологічної компетентності з позицій рівневого підходу.Item Побудова концепції змісту педагогічних дисциплін у контексті системного підходу до його формування(Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова, 2012) Кобрій, О. М.У статті на основі сучасного стану розробки методології в педагогіці та системного підходу до визначення змісту педагогічних дисциплін побудовано його цілісну концепцію та розглянуто її у системі підготовки не лише вчителя, а фахівця будь-якого профілю. Розкрито можливості його реалізації на практиці та відображення у відповідних результатах становлення майбутнього фахівця.Item Проблема вдосконалення навчальних програм з курсів географії основної школи(Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова, 2012) Кобернік, С. Г.У статті проаналізовано навчальні програми з географії для основної школи за останні 20 років, визначено зміни в їхньому змісті та структурі, виявлено переваги та недоліки навчальних програм різних історичних періодів видання, запропоновано напрями для вдосконалення програм з географії для 6-9 класів з урахуванням сучасних тенденцій розвитку географічної освіти.