Випуск 8 (9-10)
Permanent URI for this collectionhttps://enpuir.udu.edu.ua/handle/123456789/22024
Browse
Recent Submissions
Item "Світ-системна” форма глобалізації та небезпеки “периферізації" суспільного розвитку("Видавництво "Гілея", 2018) Субботін, В. М.У статті постає завдання здійснити аналіз процесів сучасних суспільних трансформацій у контексті існуючих моделей глобальної світ-системи, котрі входять у коло як вузької, так і широкої проблеми розвитку людського суспільства через призму становлення глобальної суспільної “світ-системи” та “світ-господарства”.Item 1. Титульна сторінка. 2. Зміст збірника.("Видавництво "Гілея", 2018)Концепція збірника базується на багатоплановому науковому висвітленні проблем сучасної освіти і науки в умовах полікультурного глобалізаційного суспільства. Основні рубрики охоплюють всі освітні галузі (науки про освіту; філософія освіти; освітні вимірювання; дошкільна, початкова, середня, професійна, вища освіта, менеджмент освітньої діяльності тощо). Розрахований на фахівців гуманітарних наук.Item Правила оформлення та подання рукопису до наукового видання “Освітній дискурс: збірник наукових праць“("Видавництво "Гілея", 2018)Item Відомості про авторів("Видавництво "Гілея", 2018)Item Правове поле української освіти: становлення та розвиток("Видавництво "Гілея"', 2018) Сімакова, Н. М.Розглянути основні етапи становлення та розвиток правового поля української освіти, які відбувались у строгій відповідності з європейськими нормами та стандартами.Item Історичне значення та суперечності реалізації Державної національної програми “Освіта” (“Україна XXI століття”)("Видавництво "Гілея"', 2018) Якимчук, О. І.Робиться спромога проаналізувати історичне значення і встановити суперечності реалізації Програми, яка заклала початок для рішучих змін та позитивних перетворень у вітчизняній системі освіти, що відбулися у перші десятиріччя ХХІ століття.Item Позаакадемічна освіта – нова філософія освітньої діяльності("Видавництво "Гілея"', 2018) Жукова, Г. В.Основними принципами позаакадемічної освіти, відповідно досліджень вітчизняних та зарубіжних вчених та українських державних програм є: орієнтація навчання на задоволення актуальних потреб його суб'єктів; зв'язок з практикою, який проявляється в спрямованості на здобуття життєвих навичок і підготовку до активної участі в житті суспільства; наявність мобільних гнучких програм, індивідуальних освітніх стратегій, спрямованих на вираження, прийняття і повагу індивідуальних особливостей. Фунда-ментом позаакадемічної освіти є діяльнісна парадигма, яка висуває в якості головної мети розвиток особистості учня на основі освоєння універсальних способів діяльності, подолання консервативних відносин в освіті, зростання креативності, орієнтованої на інновації.Item Сценарії реінтеграції української вищої освіти: філософський аналіз та оцінка перспектив("Видавницво "Гілея"', 2018) Свириденко, Д. Б.; Терепищий, С. О.Продемонстровано, що актуальними цілями політики реінтеграції є: 1) Налагодження ефективної системи роботи переміщених ЗВО на нових місцях; 2) Розширення і модернізація мате-ріально-технічної, організаційної й методологічної бази переміщених ЗВО; 3) Підготовка переміщених ЗВО до повернення на звільнені території; 4) Розробка і впровадження системних заходів з підтримки молоді з окупованих територій, стимулю-вання їх до вступу саме у переміщені заклади. Запропоновано три альтернативні сценарії реінтеграції української вищої освіти: “Внутрішні ресурси”, “Міжнародна підтримка” та “Оптимальний підхід”.Item Універсалії культури перед викликами сучасності: освітянський аспект("Видавництво "Гілея", 2018) Яценко, О. Д.Філософія як принцип інтелектуального "схоплення" органічної культурної єдності, її відображення, забезпечує необхідний категоричний та методологічний апарат для дискурсивного аналізу сучасного стану культури, місця в ній індивіда, можливості пошуку її подальшої експлікації. Необхідність цього референтного аналізу змістовно-ідеологічних основ культури є, мабуть, найбільш актуальним завданням для сучасних гуманітарних наук. Розроблене, наприклад, Юргеном Хабермасом і Карлом-Отто Апелем поняття дискурсивної етики, безсумнівно, постулює той факт, що у разі неможливості організації нового типу суспільного життя, заснованого на іншому виді громадянської свідомості та інших принципах міжособистісного спіл-кування, людство ризикує закінчити своє існування. Визнано, що світова культура тривалий час перебуває у стані кризи. Вісутні тенденції, що вказують на певну позитивну динаміку її трансформації. Тому з необхідністю слідує висновок - культура як продукт творчо-специфічного людського шляху розвитку світу потребує "допомоги" від свого свідомого носія.Item Практичні вектори правової освіти як основи трансформації правової свідомості("Видавництво "Гілея"', 2018) Дергачов, Є. В.В статті розглянуто сучасне розуміння правової освіти та її теоретичне підґрунтя, а саме, – досліджено правову освіту як складову загального процесу соціалізації особистості, що здійснюється у формах освіти та виховання. Проаналізовано провідні українські нормативно-правові акти в сфері правової освіти й виховання та висунуто певні рекомендації щодо практичних векторів розвитку правової освіти в Україні. Зазначено, що здатність проектувати норму на кожну конкретну ситуацію вміння мислити крізь призму норми – унікальна здатність, що виникає під час правозастосування й заснована на особливому типі мислення – праворозумності. Вкрай важливим постає завдання навчити саме застосовувати знання, які особа отримує під час навчання, адже в сучасному світі люди здатні самостійно знаходити та опрацьовувати інформацію із загальнодоступних джерел.Item Креативна модель освіти як фактор розвитку інноваційно-ноосферного суспільства("Видавництво "Гілея"', 2018) Воронкова, В. Г.; Кивлюк, О. П.; Нікітенко, В. О.Проаналізовано моделі інноваційної та технологічної освіти в зарубіжних країнах, розкрито акценти креативної моделі ін-новаційно-технологічної моделі освіти; напрями формування креативного етосу в контексті розвитку моделей креативної освіти; виявлено роль креативної освіти як визначальної характеристики прог-ресу і процвітання в часи надзвичайних технологій. Доведено, що сучасна освіта повинна базуватися на трьох “Т”, що означає ідеальну парадигму розвитку креативної моделі освіти як фактора розвитку інноваційно-ноосферного суспільства - технології, талант і толерантність. Технології вимірюються на основі Індексу високих технологій для оцінки високотехнологічних галузей, їх можна експлікувати з урахуванням даних про стан підприємства і бізнесу, а також показників інноваційного розвитку.