Випуск 113
Permanent URI for this collectionhttps://enpuir.udu.edu.ua/handle/123456789/8967
Browse
Recent Submissions
Item Етапи формування методичної компетентності майбутніх учителів фізичної культури в процесі організації та вивчення спортивних ігор(Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2013) Жигадло, Г. Б.У статті висвітлено етапи формування методичної компетентності майбутніх учителів фізичної культури у процесі організації та вивчення спортивних ігор.Item "Класичний"і "некласичний"університет XXI століття(Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2013) Жижко, Т. А.У статті обґрунтовані риси, особливості, переваги та функції класичного університету Гумбольдта. Проаналізовано розвиток та функціонування вітчизняних університетів. Розглянуто проблему кризи класичного університету. Звернено увагу на виклики сучасного суспільства. Досліджено проблему автономії університету. Пояснюються особливості модерного університету, дослідницького регіонального університету, підприємницького університету, мегауніверситету.Item Модель навчання студентів комп'ютерних спеціальностей професійно орієнтованого писемного мовлення з використанням елементів дистанційного навчання(Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2013) Дичка, Н. І.Статтю присвячено опису моделі організації навчання студентів з комп’ютерних спеціальностей професійно орієнтованого писемного мовлення з використанням елементів дистанційного навчання. У статті розглядаються два варіанти моделі навчання написання технічного завдання на розробку програмного забезпечення із застосуванням поетапного та цілісного підходів.Item Професійні функції вчителів музичного мистецтва в контексті самоосвіти(Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2013) Дубровіна, І. В.У статті розглянуто зміст понять “художня самоосвіта”, “функції”, визначено сутність категорії “функції вчителя музичного мистецтва”, класифіковано їх у контексті самоосвіти педагогів.Item Міжнародна співпраця НМУ імені О. О. Богомольця: напрями, форми та географія партнерства(Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2013) Антонюк, Т. Д.Міжнародна співпраця НМУ імені О. О. Богомольця характеризується високим рівнем активності, має широку географію та різноманітні напрями і форми реалізації, що засвідчує успішну інтеграцію провідного університету України у світовий освітній простір.Item Діагностика сформованості іншомовної професійно-комунікативної компетентності(Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2013) Вікторова, Л. В.У статті висвітлено проблему розробки методичного інструментарію для оцінювання іншомовної професійно-комунікативної компетентності випускників ВНЗ України. У результаті теоретичного пошуку встановлено, що діагностику сформованості іншомовної професійно-комунікативної компетентності студентів варто проводити за допомогою критеріїв, як кількісної величини, що визначає якісні характеристики процесу формування досліджуваної компетентності. Розглянуто основні принципи та вимоги до використання критеріїв. Охарактеризовано відповідні критерії (когнітивно-комункативний, мотиваційний, операційно-діяльнісний). Зазначено, що запропоновані критерії відповідають такому випадку багатокритеріального підходу, коли процес оцінюється поетапно, в динаміці, і на кожному етапі вводиться самостійний критерій або його показник.Item Роль та місце українських селянок у роки колективізації та під час голодомору 1932-1933 рр.(Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2013) Хмельницька, Л. В.У статті проаналізовано роль та місце українських селянок в період проведення радянським урядом суцільної колективізації та роки голодомору 1932–1933 рр.Item Сучасні підходи до викладання розділу "лексика"у процесі підготовки до ЗНО(Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2013) Богославець, Л. П.Стаття присвячена актуальній проблемі підготовки абітурієнтів до ЗНО з української мови та літератури. Проаналізовано особливості викладання найбільш проблемних питань розділу “Лексика”. Представлено практичний матеріал по роботі над лексикою, який базується на узагальненні багаторічного досвіду викладання. У статті описано можливі шляхи вдосконалення існуючої методики ефективності проведення різних видів навчальних занять з метою якісної та більш інтенсивної підготовки слухачів до ЗНО та вступу до ВНЗ.Item Формування музичної культури учнів національної школи(Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2013) Гадалова, І. М.Народна пicня стала тим ґрунтом, на якому розвивається українська культура. Вона впливає на почуття, формує моральнi iдеали, культуру. Творчість формується тільки в процесі практики. Духовна музика довго була невідомою педагогічній науці. Український церковний спів засновано на народних традиціях. Релігія – структурний елемент етносу.Item Методические принципы формирования профессионального интереса к оперному искусству(Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2013) Чжоу, МинСтатья посвящена проблеме воспитания профессиональных музыкально-педагогических навыков у учащихся высших учебных заведений. Рассматриваются некоторые методические принципы формирования интереса студентов музыкально-педагогических вузов к оперному искусству как репрезентативному феномену музыкальной культуры. Специально анализируется принцип культуросообразности.Item Побудова логіко-дидактичної структури та модульне конструювання навчальної дисципліни "гігієна харчування"для майбутніх учителів технологій(Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2013) Стучинська, Н. В.; Нечаюк, Н. О.У статті проводиться аналіз логіко-дидактичної структури змісту навчальних дисциплін “Фізіологія харчування, санітарія та гігієна” і “Технологія виробництва продуктів харчування”, які вивчаються майбутніми вчителями технологій. Пропонуються підходи до конструювання та оновлення змісту цих дисциплін відповідно до сучасних досягнень наукової галузі “Гігієна харчування” та вимог кредитно-модульної системи навчання.Item Міждисциплінарне е-навчання в контексті забезпечення якості професійної підготовки майбутніх економістів(Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2013) Сергієнко, В. П.; Ковальчук, Г. О.У статті висвітлюються окремі методичні аспекти можливостей Е-навчання для конструювання змісту дисциплін економічного циклу з урахуванням міжпредметних зв’язків самої економічної науки та соціально-гуманітарної складової професійної підготовки майбутніх економістів.Item Система підготовки фахівців з фізичного виховання у вищих спеціалізованих навчальних закладах України (70-91 рр. XX ст.)(Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2013) Проценко, У. М.У статті аналізується система підготовки фахівців з фізичного виховання у вищих спеціалізованих навчальних закладах України (1970-1991 рр. ХХ ст.); виокремлюються та характеризуються її складові: теоретична (суспільствознавчі, психолого-педагогічні, спеціальні та медико-біологічні навчальні дисципліни), практична та навчально-дослідницька; наголошується на її ідейності, цілісності та комплексності.Item Концепція ергономічного проектування системи "людина-техніка-середовища"(Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2013) Сидорчук, Л.А.Соціальний та економічний розвиток людства закономірно веде до зростання швидкості та об’єму інформаційного спілкування, швидкості прийняття рішень, скорочення часу на переміщення людини у просторі. У зв’язку із зміною характеру трудової, військової і побутової діяльності в ХХІ столітті та його переходом від фізичного до розумового, наразі ергономіку (або людський чинник) можна визначити як технологію інтерфейсу людина-система.Item Значимость самостоятельной работы студентов в овладении инностранным языком(Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2013) Чеботарева, И. Г.В статье рассматривается роль самостоятельной работы студентов в изучении иностранного языка. Описаны методы организации самостоятельной работы, а также способы мотивации студентов для самостоятельного освоения информации. Раскрываются ценности современных технологий для изучения языков.Item Самостійна робота учнів як елемент методичної підготовки вчителя біології(Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2013) Цуруль, О. А.У статті досліджується проблема підготовки майбутніх учителів до організації та проведення самостійної роботи учнів з біології. Розкрито змістову складову теоретичної підготовки студентів до досліджуваної діяльності: базові поняття, умови, показники ефективності. Запропоновано методику, яка передбачає систематичне виконання спеціальних завдань з методики навчання біології (на заняттях та в позааудиторний час).Item Щодо питання удосконалення методики в галузі біологічної підготовки студентів психологів та практичних психологів(Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2013) Кучменко, О. Б.У цій статті розглядаються причини погіршення та висловлюються пропозиції щодо покращення біологічної професійної підготовки психологів і практичних психологів на факультетах психології у вищих навчальних закладах.Item Формування професійно-евристичних знань у бакалаврів(Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2013) Корнелюк, В. О.В публікації встановлено, що професійно евристична підготовка студентів виявляється в реалізації нових технологій, використанні адекватних методів навчально-пізнавальної діяльності, розв’язанні логічно-комп’ютерних завдань, що спонукають до негайної дії в конкретній педагогічній ситуації. Виявлено, що характерною ознакою педагогічної ситуації виступає наявність суперечностей між метою професійної підготовки бакалавра та можливістю здійснення конструктивно-технічних дидактичних завдань.Item Женевська лінгвістична школа про теоретичні засади формування мовної особистості(Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2013) Махінов, В. М.У статті розглядаються теоретичні засади Женевської лінгвістичної школи, теоретично обґрунтована роль ідеального й соціального в явищах мови та мовлення та значення соціокультурного підходу у формуванні європейського освітнього простору.Item Система менеджмента качества как средство повышения эффективности высшего педагогического образования в Республике Беларусь(Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2013) Андарало, А. И.В статье рассматривается система менеджмента качества высшего педагогического образования в Республике Беларусь, анализируются принципы, факторы, механизмы и условия эффективного менеджмента в современном педагогическом вузе, приводятся определения понятий “качество высшего педагогического образования”, “персонификация педагогического образования”, “кредитно-модульная система обучения”, “корпоративная культура педагогического университета”.