Випуск 161
Permanent URI for this collectionhttps://enpuir.udu.edu.ua/handle/123456789/48454
Browse
Browsing Випуск 161 by Author "Горбенко, Сергій Семенович"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item Практична підготовка здобувачів третього рівня вищої освіти у змісті освітньо-наукової програми "Середня освіта (Музичне мистецтво)"(Видавничий дім "Гельветика", 2025) Бодрова, Тетяна Олександрівна; Горбенко, Сергій Семенович; Федоришин, Василь ІллічУ статті висвітлено основні ціле-змістові та організаційно-методичні засади практичної підготовки здобувачів ступеня доктора філософії у сфері музичного мистецтва, виявлено специфіку організації мистецько-освітньої діяльності аспірантів у контексті практико-орієнтованого підходу згідно чинних вимог та положень МОН України. Доведено, що практико-орієнтоване навчання засвідчується у здатності аспірантів самостійно, через внутрішній діалог та рефлексію бачити результати своєї діяльності, враховувати особистісні й професійні можливості вдосконалення. Авторами визначено теоретичні засади освітньо-наукової програми, що полягають у: застосуванні інноваційних ідей у сфері теорії та методології музичного мистецтва, врахуванні тенденцій і процесів прогресивного розвитку мистецької освіти; використанні принципів і педагогічних умов мистецького навчання; впровадженні технології та методики творчого розвитку особистості засобами музики. У статті представлено зміст виробничої науково-педагогічної практики, зафіксовано її програмні результати, а також приділено увагу зовнішнім та внутрішнім чинникам продуктивної мистецько-освітньої роботи зі студентами. Для фахового зростання аспірантів в практичній роботі авторами запропоновано до застосування інноваційний досвід сучасної європейської освіти. Суголосно світовій практиці підготовки фахівців третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти як викладачів-музикантів сформульовано низку принципів продуктивної практичної роботи зі студентами. До них віднесено: наявність мотивації до формування фахових компетентностей в контексті мистецько-освітньої роботи зі студентами; володіння методичним інструментарієм мистецько-освітньої роботи, в т.ч. застосування у навчанні інноваційних технологій педагогіки вищої школи (педагогічне моделювання, мистецько-освітнє проектування, рольові ігри, інтерактивне навчання тощо); поєднання навчання з активною концертно-сценічною діяльністю. як умови успішної мистецько-педагогічної праці та художньо-професійного успіху.