Випуск 161
Permanent URI for this collectionhttps://enpuir.udu.edu.ua/handle/123456789/48454
Browse
Browsing Випуск 161 by Author "Білосевич, Іван Анатолійович"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item Психолого-педагогічні аспекти охорони праці та безпеки життєдіяльності в умовах воєнного стану(Видавничий дім "Гельветика", 2025) Білосевич, Іван Анатолійович; Олексюк, Марія Петрівна; Сапожник, Григорій ВікторовичУ статті розглянуто питання психології охорони праці та безпеки життєдіяльності. Сучасний світ, зокрема українське суспільство, частіше стикається з непередбачуваними подіями й умовами життя. Сьогодення сповнене економічною кризою, пандемією, інформаційними війнами, природними катаклізмами, бойовими діями. Сучасна людина перевантажена різного роду ситуаціями й інформацією, іноді цей стан вона не може сама опрацювати. Проблема безпеки життєдіяльності людини – одна з актуальних проблем людства, безпосередньо пов’язана з виживанням в умовах погіршення стану навколишнього середовища окремих регіонів та планети загалом. Це вибухи потужних ракет, розриви снарядів, використання хімічної зброї, залишки ракетного палива (зафіксовано 229 випадків снарядів з використанням цезію, забруднення довкілля важкими металами). Важливим чинником гарантування безпеки життєдіяльності є саме психологічна готовність адаптуватися до змін довкілля. Розкрито суть психолого-педагогічного аспекту безпеки в інформаційному середовищі та суть психолого-педагогічного аспекту підвищення рівня безпеки праці. Виявлено, що захищеність психіки людини від усіх негативних чинників навколишнього середовища, а особливо від негативної інформації, є важливим аспектом у гарантуванні безпеки життєдіяльності людини. З’ясовано, що для створення комфортних та безпечних (із психологічного погляду) умов праці необхідно чітко дотримуватися таких вимог, щоб можна було розрізняти три складові частини трудової діяльності: мотиваційну, орієнтовну і виконавчу, обов’язково залучати працівника до чіткого розуміння своїх дій. Установлено, що тільки консолідація зусиль усіх учасників освітнього процесу зробить можливим досягнення якісних результатів у справі гарантування безпеки життєдіяльності здобувачів вищої освіти.