Publication: Педагогічна акмеологія: досягнення й проблеми
Loading...
Date
Authors
Вакуленко, Валентина
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова
Abstract
У статті проаналізовано основні досягнення в
області акмеології педагогічної освіти; встановлено
основні акмеологічні, психолого-педагогічні умови, які
впливають на динаміку професіоналізму педагога. З
області акмеологічної освіти виділено акмеологію
вищої педагогічної освіти, встановлено її предмет,
об’єкт і мету дослідження; розроблено навчальний
курс «Акмеологічні основи вищої педагогічної освіти».
В статье проанализированы основные достижения в области акмеологии педагогического образования; установлены основные акмеологические, психолого-педагогические условия, влияющие на динамику профессионализма педагога. Выделена из области акмеологического образования акмеология высшего педагогического образования, установлен ее предмет, объект и цели исследования; разработан учебный курс «Акмеологические основы высшего педагогического образования».
The main achievements in the field of acmeology in pedagogical education have been analyzed in this article; the main acmeological psychological-pedagogical conditions influencing the dynamics of teacher’s professionalism have been determined. Acmeology of higher pedagogical education is chosen from field acmeological education; its object, subject and the aim of research are determined; course of studies «Acmeological principles of higher pedagogical education» has been worked out.
В статье проанализированы основные достижения в области акмеологии педагогического образования; установлены основные акмеологические, психолого-педагогические условия, влияющие на динамику профессионализма педагога. Выделена из области акмеологического образования акмеология высшего педагогического образования, установлен ее предмет, объект и цели исследования; разработан учебный курс «Акмеологические основы высшего педагогического образования».
The main achievements in the field of acmeology in pedagogical education have been analyzed in this article; the main acmeological psychological-pedagogical conditions influencing the dynamics of teacher’s professionalism have been determined. Acmeology of higher pedagogical education is chosen from field acmeological education; its object, subject and the aim of research are determined; course of studies «Acmeological principles of higher pedagogical education» has been worked out.
Description
Keywords
акмеологія, вища педагогічна освіта, педагог, акмеология, высшее педагогическое образование, педагог, acmeology, higher pedagogical education, pedagog
Citation
Валентина Вакуленко Педагогічна акмеологія: досягнення й проблеми / Вакуленко Валентина // Філософія освіти. Philosophy of Education: науковий журнал. – 2006. № 3(5) // Ін-т вищої освіти НАПН України, Нац. пед. ун-т імені М.П. Драгоманова, 2006. – С. 124-133