Булгакова, Т. М.2019-05-282019-05-282019Булгакова, Т. М. Психолого-педагогічний супровід майбутніх тренерів на практичних заняттях з предмету “Педагогічна майстерність” = Psychological and pedagogical support of future tpainers at practical classes of the subject “Pedagogical skill” / Т. М. Булгакова // Освітній дискурс : Педагогічні науки : зб. наук. праць = Educational discourse : Pedagogical sciences : collection of scientific papers. – Київ : Вид-во «Гілея»», 2019. – Вип. 11 (3). – С. 78-87.http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/24511Одним із пріоритетних завдань виховання майбутніх тренерів має бути формування в них педагогічних умінь і здібностей. Психолого-педагогічний супровід є явищем, яке визначає механізми впливу на особистість, що виробляються у процесі навчання у закладі вищої освіти. Система професійної діяльності педагога забезпечує сприйняття умінь і здібностей, які потрібні майбутньому тренеру.One of the priority of upbringing future trainers should be the formation of their pedagogical skills and abilities. Psychological and pedagogical support is a phenomenon that determines the mechanisms of influence on the personality, which are produced in the process of studying at a higher education institution. The system of professional activity of the teacher provides the perception of the abilities and abilities needed by the future trainer.ukпсихолого-педагогічний супровідмайбутні тренеризаклад вищої освітиорганізаторські уміння і здібностіpsychological and pedagogical supportfuture trainersinstitution of higher educationorganizational skills and abilities378. 796.01:159.9Психолого-педагогічний супровід майбутніх тренерів на практичних заняттях з предмету “Педагогічна майстерність”Psychological and pedagogical support of future tpainers at practical classes of the subject “Pedagogical skill”Article