Kyvliuk, O.2019-07-092019-07-092019Kyvliuk, O. The boundaries of the information pedagogy implementation in the context of the use of information and communication technologies in the educational process = Межі реалізації інформаційної педагогіки в контексті використання інформаційно-комунікаційних технологій в навчальному процесі / O. Kyvliuk // Освітній дискурс : збірник наукових праць = Educational discourse : Collection of scientific papers / Голов. ред. О. П. Кивлюк. – Київ : «Видавництво «Гілея», 2019. – Випуск 13 (5) : педагогічні науки. – С. 7-19.http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/24959The implementation of information pedagogy in the context of using ICT is made possible by determining the optimal parameters: the formation of an information, network, virtual culture; modernization of educational and cognitive activity; organization of control and selfcontrol; the formation of ergonomic thinking; a combination of traditional and new information and educational technologies of education.Реалізація інформаційної педагогіки в контексті використання ІКТ уможливлюється за рахунок визначення оптимальних пара- метрів: формування інформа- ційної, мережевої, віртуальної культури; модернізація освітньо-пізнавальної діяльнос- ті; організація контролю й самоконтролю; формування ергономічного мислення; поєд- нання традиційних і нових інформаційно-освітніх технологій навчання.eninformation pedagogyinformation and communication technologieseducational processinformation societyінформаційна педагогікаінформацій-комунікаційні технологіїнавчальний процесінформаційне суспільство37.091.2:004.9The boundaries of the information pedagogy implementation in the context of the use of information and communication technologies in the educational processМежі реалізації інформаційної педагогіки в контексті використання інформаційно-комунікаційних технологій в навчальному процесіArticle