Якимчук, О. І.2018-12-072018-12-072018Якимчук, О. І. Історичне значення та суперечності реалізації Державної національної програми “Освіта” (“Україна XXI століття”) = Historical value and contradictions of the implementation of the state national program “Education” (“Ukraine of the XXI centure)” / О. І. Якимчук // Освітній дискурс : збірник наукових праць = Educational discourse : collection of scientific papers. – Київ : «Видавництво «Гілея», 2018. – Вип. 8 (9-10) : філософські науки. – С. 80-91.http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/22045Робиться спромога проаналізувати історичне значення і встановити суперечності реалізації Програми, яка заклала початок для рішучих змін та позитивних перетворень у вітчизняній системі освіти, що відбулися у перші десятиріччя ХХІ століття.An attempt is made to analyze the historical value and establish the contradictions of the Program implementation, which laid the foundation for decisive changes and positive transformations in the national education system that occurred in the first decades of the ХХІ century.ukлюдинаосвітакультуранаціональна система освітиреформа освітизаконодавство у сфері освітиhumaneducationculturenational education systemeducation reformlegislation in the field of education37.014.5Історичне значення та суперечності реалізації Державної національної програми “Освіта” (“Україна XXI століття”)Historical value and contradictions of the implementation of the state national program “Education” (“Ukraine of the XXI centure)”Article