Гальченко, М. С.2019-06-032019-06-032019Гальченко, М. С. Самоорганізація vs творчість : принципи осмислення = Self-organization vs creativity : principles of comprehension / М. С. Гальченко // Освітній дискурс : Гуманітарні науки : зб. наук. праць = Educational discourse : Pedagogical sciences : collection of scientific papers. – Київ : «Вид-во «Гілея»», 2019. – Вип. 10 (1-2). – С. 7-17.http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/24538Глибина і неочікуваність глобальних процесів сучасного розвитку стали викликом для науки, об’єктами вивчення якої стають відкриті і складні системи. Їх визначальною рисою є здатність до самоорганізації і саморозвитку. Пізнання загальних принципів, що лежать в основі процесів самоорганізації в різних системах, в тому числі й соціальних, вимагають нового рівня осмислення і неортодоксальних підходів. Їх демонструє синергетика як нова методологія пізнання і система творчого, неординарного мислення.The depth and unpredictability of the global processes of modern development have become a challenge for science, the objects of study of which are open and complex systems. Their decisive feature is the ability to self-organization and self-development. Understanding of the general principles underlying the processes of self-organization in various systems, including social ones, requires a new level of comprehension and non-orthodox approaches. They are shown by synergetics as a new methodology of cognition and a system of creative, extraordinary thinking.ukсинергетикамисленняхаоспорядоктворчістьсистемасамоорганізаціяsynergeticsthinkingchaosordercreativitysystemself-organization37.025.7Самоорганізація vs творчість : принципи осмисленняSelf-organization vs creativity : principles of comprehensionArticle